ایران

وزارت خارجه بریتانیا: خواهان عدم مداخله ایران در امور کشورهای منطقه هستیم

جیمز کلورلی، سیاستمدار محافظه‌کار و از مقام‌های وزارت امور خارجه بریتانیا در امور خاورمیانه و شمال آفریقا، با اشاره به جنگ یمن گفت که کشورش خواهان عدم مداخله رژیم ایران در امور سایر کشورهای منطقه است.

آقای کلورلی در گفت‌وگویی که در روزنامه «الشرق الاوسط» منتشر شده، تاکید کرده است که بریتانیا از ایران انتظار دارد نقش «همسایه‌ای خوب و شایسته» را در خارج از مرزهایش ایفا کند.

این مقام وزارت خارجه بریتانیا در مصاحبه اخیر خود، شانس دست‌یابی به یک راه حل سرنوشت‌ساز نظامی در یمن را منتفی دانست و تاکید کرد که بریتانیا طرف‌های درگیر در جنگ این منطقه را تشویق می‌کند تا با رویکردی مثبت در مذاکرات تحت حمایت سازمان ملل متحد شرکت کنند.

جنگ یمن از سال ۲۰۱۴ در پی تصرف مناطق گسترده‌ای از خاک این کشور از جمله صنعا، پایتخت، توسط شورشیان حوثی مورد حمایت رژیم ایران آغاز شد.

ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی از بهار ۲۰۱۵ با هدف مقابله با تروریست های حوثی‌ و بازگرداندن قدرت به دولت قانونی یمن وارد این جنگ شد.

آقای کلورلی همچنین با اشاره به چالش‌های مردم یمن در شرایط فعلی از جمله مقابله با بیماری کووید ۱۹ و نیز وبا و قحطی، بر لزوم دست‌یابی به توافقی صلح‌آمیز در قالب مذاکره در این کشور جنگ‌زده تاکید کرد.

 

دکمه بازگشت به بالا