ایران

نهادهای امنیتی آمریکا بار دیگر هکرهای ایرانی را به ارسال ایمیل‌های تهدید آمیز متهم کردند

مقامات پلیس فدرال، اف بی ای، و وزارت امنیت میهن آمریکا جمعه ۹ آبان در بیانیه مشترکی اعلام کردند، هکرهای ایرانی عامل موجی از ایمیل‌های تهدید آمیز برای هزاران آمریکایی هستند و آنها همچنین موفق شدند که به داده‌های اطلاعاتی رای دهندگان دسترسی پیدا کنند.

اف بی ای و سازمان امنیت سایبری و زیرساخت، سیسا، وابسته به وزارت امنیت میهن در این بیانیه مشترک صحت بخشی از یک ویدئو برای پراکندن اطلاعات غلط در میان رای دهندگان را تایید کردند.

هفته گذشته مقام‌های آمریکایی، ایران را متهم کردند که در راستای کارزار انتشار اطلاعات غلط، ویدئویی ساخته است که نشان می‌داد برگه‌های جعلی رای از جمله از خارج آمریکا پست می‌شوند.

مدیر امنیت ملی آمریکا هفته گذشته اعلام کرده بود که ایران عامل ارسال ایمیل‌های تهدید آمیز برای ایجاد ترس و وحشت در رای دهندگان ایالت‌های مختلف آمریکا است. وی تاکید کرده بود که ایران و روسیه با هدف دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اطلاعات رای دهندگان را به دست آورده‌اند.

در این ایمیل‌ها که به دروغ ادعا می‌شود مربوط به گروه راست افراطی «پراد بویز» است، به رای دهندگان دموکرات هشدار داده شده است در صورتی که به دونالد ترامپ رای ندهند، به «سراغشان خواهند» آمد.

دکمه بازگشت به بالا