ایران

موافقت نمایندگان با تحقیق و تفحص از عملکرد منطقه آزاد قشم

 به گزارش شبکه جهانی کلمه، پس از مدت ها گلایه  مردم استان هرمزگان نسبت به عدم رسیدگی به فساد در منطقه آزاد قشم؛ اکنون احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس موفق شد که با پیشنهاد طرحی موافقت نمایندگان در مورد  تحقیق و تفحص از عملکرد منطقه آزاد قشم را اخذ نماید.

به گفته منابع داخلی، در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۷ آبان ماه) مجلس با ۱۸۸ رأی موافق، با ۱۸ رأی مخالف و ۱۱ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۳ نفر حاضر در جلسه با تقاضای بررسی عملکرد سازمان منطقه آزاد قشم موافقت کردند.

در این ارتباط، احمد مرادی در مجلس گفته: بنده طرح تفحص را از منطقه آزاد قشم که جزو قدیمی ترین مناطق آزاد کشور را آغاز کرده ام و دلیل اصلی آن ابهامات فراوان و شائبه های فسادانگیزی است که طی چندین سال در دوران ریاست جمهوری آقای روحانی مطرح است.

مرادی در ادامه مطرح کرد: سوالی از رئیس جمهور دارم، کارنامه درخشان و کدام ویژگی ممتاز مدیریتی مدیرعامل منطقه آزاد قشم برای شما حائز اهمیت بود که علیرغم داشتن پرونده چند میلیاردی اختلاس و سوءاستفاده مالی، سرنوشت این منطقه بسیار مهم، مردم و سرمایه گذاران را به دست وی سپرده اید؟

طبق بررسی های به عمل آمده و شواهد موجود در صورت رسیدگی، تخلفات برخی افراد متجاوز به حقوق مردم برملا خواهد شد و اطمینان می دهم برای کشف تخلفات نهایت دقت را به عمل خواهم آورد تا ضمن بررسی شاخص های عملکردی در حوزه های اقتصادی و مالی، فعالیت های اقتصادی وابستگان درجه یک مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، نحوه واگذاری و تغییر کاربری اراضی و وضعیت شرکت های وابسته به منطقه آزاد قشم به طور شفاف رسیدگی کنم.

دکمه بازگشت به بالا