اقتصادیایران

یک اقتصاددان: شرایط کشور بحرانی‌ست اما حاکمیت تمایلی ندارد واقعیت ها را قبول کند

مرتضی افقه اقتصاددان در گفت و گو با اصلاحات نیوز، درباره عملکرد دولت در شرایط فعلی توضیح داده که واقعیت این است، که بنظر نمیاد دیگر دولت بنفش دست روی دست گذاشته باشد، چون دولت دیگر چیزی از دستش برای حل مشکلات بر نمی آید. آقای فقه توضیح داده، با توجه به اینکه ذخایر ارزی ایران رو به اتمام است، بنابر این مسئله عملا قدرت ابتکار دولت در بازار ارز و به تبعش در سایر کالا ها را گرفته است.

این اقتصاددان درباره عملکرد و کارایی اقتصادی مجلس توضیخ داده، مجلس هم در کشور هیچ کاری نمی تواند بکند، ببینید وضعیت کنونی ما بسیار حیاتی و حاد است، شرایط اقتصادی کشور به مراتب سخت‌تر از شرایط جنگی است؛ زیرا آن موقع اگر چه از لحاظ درگیری های نظامی لطماتی به مردم وارد می آمد اما به لحاظ بین المللی تحریم نبودیم و ارتباطات حفظ شده بود، صادرات نفت را انجام میدادیم و وجوهش را هم میتوانستیم وارد کنیم، اما الان هیچ کدام را نمی توانیم انجام بدهیم . ضمن اینکه جمعیت کشور سه برار زمان جنگ شده با الگو های مصرفی بیشتر و جدید تر .

مرتضی افقه توضیح داد؛ بنابراین شرایط کشور بحرانی است اما حاکمیت تمایلی ندارد اوضاع بحرانی کشور را جلوه دهد و واقعیت ها را قبول کند.

دکمه بازگشت به بالا