ایران

برگزاری مراسم “بیعت” در مشهد، رائفی پور در تیررس انتقادات

در حالیکه استان خراسان رضوی یکی از استان‌هایی است که شیوع کرونا در آن روند صعودی دارد و وضعیت آن قرمز اعلام شده، برگزاری یک مراسم مذهبی در ورزشگاه امام رضا شهر مشهد، با حضور علی‌اکبر رائفی‌پور، سخنران اصولگرای نزدیک به حکومت انتقادهایی را به دنبال داشته است.

کیانوش جهانپور، رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت ایران، اعلام کرد که هیچ مجوزی از سوی این وزارتخانه یا دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای برپایی این تجمع صادر نشده است.

روز دوشنبه، ۵ آبان، جشنی مذهبی به نام “بیعت با امام زمان” در مشهد برگزار گردید.

در این مراسم که با سخنرانی علی‌اکبر رائفی‌پور، شخصیت مذهبی و سخنران حکومتی آغاز شد، تعدادی از مداحان نیز حضور داشتند. مراسمی با حضور چند هزار نفر جمعیت فشرده که در ان پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشده بود.

ساعاتی پس از برگزاری این مراسم، شهرداری مشهد در اطلاعیه ای اعلام کرد که نقشی در برگزاری این مراسم نداشته و استفاده از لوگوی شهرداری در پوستر این برنامه بدون هماهنگی با شهرداری بوده و “سوءاستفاده از نام شهرداری” بوده است.

اما علی کریم‌پور، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مشهد، ادعا کرده است که این جشن با رعایت پروتکلهای بهداشتی برگزار شده و مجوز برگزاری آن به صورت شفاهی اخذ شده بود.

دکتر علی بیرجندی‌نژاد، رییس سازمان نظام پزشکی مشهد، برگزاری این جشن را با توجه به شرایط بحرانی در شهر مشهد اقدامی به “دور از منطق و وجدان” خوانده است.

کاربران فضای مجازی با اشاره با رائفی پور نوشته اند، چهل و هشت ساعت بعد از جلسهٔ رهبری با ستاد کرونا رائفی پور در مشهد اینچنین مراسمی را برگزار کردد آنهم در شرایط فاجعهٔ کرونا، چه ستاد و ارگانی این مراسم را برگزار کردند؟

کاربر دیگری نوشته است: «ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۳۳۷ نفر بر اثر کرونا جان باختند و وزارت بهداشت وضعیت خراسان رضوی را «قرمز» اعلام کرد، ولی رائفی پور و رفقایش در ورزشگاه امام رضا «جشن بیعت» برگزار کردند.

دکمه بازگشت به بالا