ایران

یک نماینده جمهوریخواه: آمریکا باید ویزای دیپلمات‌های جمهوری اسلامی در سازمان ملل را باطل کند

لی زلدین، نماینده نیویورک در مجلس نمایندگان آمریکا، می‌گوید با اخراج هیئت دیپلمات‌های ایرانی حاضر در سازمان ملل و آن‌هایی که در نیویورک ساکن هستند، باید این پیام صریح را به تهران منتقل کرد که واشنگتن دخالت خارجی در انتخابات را تحمل نخواهد کرد.

آقای زلدین در تازه‌ترین گفت‌وگوی خود با فاکس ضمن آن‌که خواستار برخورد قاطع دولت با رژیم ایران شده، گفت: «به باور من، ابطال ویزای دیپلمات‌های ایرانی حاضر در سازمان ملل متحد، اقدامی مهم محسوب می‌شود».

نماینده جمهوری خواه، آقای لی زلدین ضمن ستایش موضع قاطع دولت ترامپ در قبال تهران افزود، با سیاستمداران ایرانی فقط باید با زبان زور برخورد کرد و کسانی‌که در دفتر حفاظت از منافع جمهوری اسلامی در واشینگتن مستقرند، باید بساط‌شان را جمع کنند و از آمریکا بروند.

پیشتر، مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت، جمهوری اسلامی ایران زیرساخت‌های رسانه‌ای خود را برای تضعیف انتخابات در آمریکا به کار می‌گیرد.

جان راتکلیف، مدیر امنیت ملی آمریکا، نیز هفته گذشته اظهار داشت ما شاهد بودیم که ایران ای‌میل‌های جعلی فرستاده تا رای‌دهندگان را مرعوب کند و ضمن دامن زدن به ناآرامی اجتماعی به  ترامپ ضربه بزند.

همزمان دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد پنج نهاد ایرانی را به دلیل تلاش برای دخالت در انتخابات آمریکا تحریم کرده است.

دکمه بازگشت به بالا