ایران

آمریکا: محموله موشک‌های دوربرد ایران به مقصد ونزوئلا را منهدم می‌کنیم

آمریکا امروز هشدار داده که محموله احتمالی موشک‌های دوربرد ارسالی ایران برای رژیم مادورو در ونزوئلا را منهدم خواهد کرد.

الیوت آبرامز، نماینده ایالات متحده در امور ایران و ونزوئلا، در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز گفت: «ارسال موشک‌های دوربرد ایران به ونزوئلا از نظر ایالات متحده قابل قبول نیست و نه آن را تحمل می‌کنیم و نه اجازه این کار را می‌دهیم».

نماینده ایالات متحده در امور ایران و ونزوئلا افزود: «ما برای متوقف کردن ارسال محموله موشک‌های دوربرد دست به هر اقدامی می‌زنیم و اگر این موشک‌ها وارد خاک ونزوئلا شوند در همان‌جا آن‌ها را منهدم خواهیم کرد».

فاکس نیوز می‌گوید که مقام‌های آمریکایی هیچ جزئیاتی درباره قریب‌الوقوع بودن ارسال چنین محموله‌ای نداده‌اند. آن‌ها فقط اشاره کرده‌اند که ایران و ونزوئلا احتمالا توافق‌های تسلیحاتی با یکدیگر منعقد کنند.

چند روز پیش وزیر دفاع ایران ضمن اینکه گفته بود، می‌توانیم یکی از پنج کشور عمده تامین‌کننده تسلیحات در منطقه بشویم، خبر داده بود که یک کشور نیز به ایران «پیشنهاد همکاری و مشارکت برای تولید تجهیزات دفاعی» داده است.

بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل که مهلت پنج ساله داشت، ایران حق خرید و فروش تسلیحات را ندارد. ایالات متحده در ماه‌های پیش تلاش کرد که تحریم تسلیحاتی ایران را تمدید کند ولی موفق به جلب نظر اعضای شورای امنیت نشد. این تحریم هفته گذشته منقضی شد.

دکمه بازگشت به بالا