جهان

پاکستان در واکنش به اظهارات مکرون، سفیرش را از فرانسه فراخواند

در پی تشدید اختلاف لفظی میان نخست‌وزیر پاکستان با رییس‌جمهور فرانسه درباره اظهارات توهین آمیزش به پیامبر اسلام، اسلام‌آباد سفیرش را از پاریس فراخواند.

عمران خان صحبت های مکرون را «موجب ترغیب اسلام‌هراسی و نژادپرستی» دانست و همچنین خواستار جلوگیری از انتشار محتوای اسلام‌هراسانه در فیس‌بوک گردید.

نخست وزیر پاکستان همچنین اظهار داشت: متاسفانه رئیس‌جمهور فرانسه به جای حمله به تروریست‌های افراطی، نژادپرستان، برتری‌طلبان سفیدپوست یا ایدئولوژیست‌های نازی، اسلام‌هراسی را با حمله به اسلام ترغیب می‌کند.

امانوئل ماکرون اخیرا در اظهاراتی اعلام کرده بود که کشورش هیچ‌گاه از حمایت کاریکاتور و طراحان آن دست نخواهد کشید.

این اظهارات پس از آن منتشر شدند که در فرانسه، یک معلم به دلیل نشان دادن کاریکاتورهای توهین آمیز پیامبر اسلام به شاگردانش به قتل رسیده است.

نخست‌وزیر پاکستان همچنین با فرستادن نامه‌ای به مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک خواستار جلوگیری از همرسانی محتوای اسلام‌هراسی در این شبکه اجتماعی شد و خاطرنشان کرد: رشد اسلام‌هراسی به‌ویژه از طریق رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، باعث تشویق افراط‌گرایی و خشونت در سراسر جهان می‌شود.

گفتنی‌ست؛ در روزهای اخیر اعتراض مسلمانان علیه اسلام‌هراسی در کشورهای مختلف جهان ابعاد تازه‌ای یافته است. دیروز (یکشنبه) گروه‌هایی از مسلمانان در برخی از این کشورها به نشانه اعتراض به اظهارات امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه راهپیمایی برگزار کردند.

همچنین براساس گزارشها از برخی کشورهای جهان عرب، محصولات فرانسوی از تعدادی از مغازه‌های کویت، اردن و قطر برداشته شده اند.

دکمه بازگشت به بالا