خاورمیانه

نخست وزیر عراق: اکثریت مطلق تظاهرات کنندگان تعهد و میهن پرستی خود را ثابت کردند

به گفته مقامات امنیتی عراق، در جریان درگیری‌هایی که روز یکشنبه میان نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان ضد دولتی در بغداد روی داد، دست کم ۳۹ نفر، که اکثر آنها افسران پلیس بودند، مجروح شدند.

به گزارش رویترز، منابع پلیس می‌گویند که گلوله‌های گاز اشک‌آور که توسط نیروهای امنیتی شلیک می‌شد، دست‌کم هفت نفر را زخمی کرده است.

امروز مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق، با انتشار توئیتی به تظاهرات روز گذشته در بغداد واکنش نشان داده و گفته است: اکثریت مطلق تظاهرات کنندگان تعهد و میهن پرستی خود را ثابت کردند.

نخست وزیر عراق در تویئترش نوشت که تظاهرات بغداد «یادآوری مسالمت آمیز حوادث اکتبر بود، اکثریت مطلق تظاهرات کنندگان تعهد و میهن پرستی خود را ثابت کردند».

او افزود که برخی افراد نیز به نیروهای امنیتی حمله کردند اما نیروها بیشتر حد از خویشتنداری و تعهد خود را نشان دادند و قربانی هم داشتند.

در بیانیه ایکه یک سخنگوی ارتش عراق منتشر ساخته، آمده است که دست‌کم ۳۲ تن از نیروهای امنیتی بر اثر برخورد نارنجک‌های دستی زخمی شدند. در این بیانیه آمده است که این نارنجک‌ها توسط گروهی که خودشان را در میان تظاهرکنندگان مسالمت‌جو پنهان کرده بودند، پرتاب شد.

تظاهرات ضد دولتی دیروز یکشنبه در عراق به مناسبت سالگرد اعتراضات گسترده سال گذشته سازمان یافته بود. در آن اعتراضات بیش از ۵۰۰ نفر کشته شده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا