جهان اسلام

کویت در اعتراضی به کاریکاتورهای پیامبر اسلام فروش کالاهای فرانسوی را ممنوع کرد

در پی اصرار رئیس‌جمهور فرانسه به ادامه انتشار کاریکاتورهای توهین‌آمیز از پیامبر اسلام، شرکت‌های کویتی از تحریم کالاها و تولیدات فرانسوی خبر دادند.

اتحادیه شرکت‌های تعاونی کویت در واکنش به اظهارات اخیر امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه که علیه پیامبر اسلام حرمت‌شکنی کرده بود، تمامی محصولات تولید فرانسه را از بازارهای کویت جمع‌آوری کرد.

در این اقدام ۵۰ شرکت تعاونی کویتی مشارکت و اعلام کرده‌اند تا اطلاع ثانوی کالاهای تولید فرانسه را از بازارها و شعبات خود جمع‌آوری کرده و به فروش نمی‌رسانند.

ماکرون اخیرا در اظهاراتی اعلام کرده بود که کشورش “هیچ‌گاه از حمایت کاریکاتور و طراحان آن دست نخواهد کشید” و راه ساموئل پتی، معلم کشته شده برای گسترش آزادی بیان، “ادامه خواهد یافت.”

همزمان رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری فرانسه در واکنش به این اظهارات رئیس جمهور فرانسه گفته است، او نیاز دارد که به خاطر سیاست‌هایش در قبال مسلمانان از نظر روانی بررسی شود.

از سوی دیگر، برخی از فروشگاه‌ها و مراکز تجاری کویت در واکنش به این اظهارات رئیس‌جمهور فرانسه با نصب پلاکاردهایی  از آغاز تحریم کالاهای فرانسوی خبر داده‌‌اند.

این در شرایطی است که فعالان و بِلاگرهای جهان عرب نیز با انتشار مطالبی به‌طور گسترده خواستار تحریم کامل کالاها و تولیدات فرانسوی در کشورهای اسلامی و عربی شدند.

فعالان فضای مجازی در کشورهای مراکش، الجزایر، مصر، کویت، بحرین، عربستان و دیگر کشورها از اقدام فعالان کویتی استقبال کرده و خواستار اقدام مشابه مسئولان کشورهای خود شده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا