ایران

جورج فلوید ایران کیست و بر سر او چه آمد؟!

ویدیویی از رفتار خشونت‌‌آمیز پلیس با یک جوان، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. خشونت لجام گیسخته‌ایکه که در نهایت باعث مرگ این جوان می شود و موجی از خشم عمومی را برمی انگیزد. طبق گزارش های منتشره، پلیس مشهد با اسپری فلفل و شوکر الکتریکی، فردی را به قتل رسانده که به دلیل اختلافات خانوادگی بازداشت شده بود و قبل از مرگ، او را بدون توجه به آبرو و اعتبارش، در ملاءعام با دست‌بند به میله‌ای بسته بودند.

سرانجام این جوان بازداشتی، در راه انتقال به اداره پلیس، در اثر خفگی با اسپری گازِ فلفل و در هنگامی که پای ماموران بر کتف او گذاشته شده بود، در خودروی پلیس  مشهد به قتل می رسد و این موضوع موجی از تاسف و تاثر را در فضای مجازی برانگیخته است. نام این جوان مهرداد سپهری اعلام شده که اکنون به جورج فلوید ایران شهرت یافته است.

ویدئوی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان از ضرب و شتم این جوان توسط پلیس دارد. به رغم آنکه این جوان توسط پلیس بازداشت شده بود و دستبد به دست داشت، پلیس از اسپری فلفل و شوکر بر صورت و پیکر او استفاده کرده و گفته می‌شود که اسپری فلفل باعث خفگی  او در خودروی پلیس شده است.

برادر مقتول تصاویری از جسد برادرش را منتشر ساخته که نشان میدهد، مچ دستان مهرداد سپهری از فرط فشار دستبند، به شدت زخمی شده و ضرباتی به سر و صورت او وارد شده است.

انتشار ویدیوی برخورد خشن پلیس با این جوان و خبر مرگ او در اثر استفاده از اسپری فلفل ظرف روزهای گذشته بازتابی وسیع در شبکه‌های اجتماعی یافته است.

کاربران شبکه های اجتماعی، این جوان را جورج فلوید ایران نام نهاده اند و با هشتگ کردن بخشی از سخنان علی خامنه ای که در مورد جورج فلوید گفته بود #مردم_را_میکشند_و_زبانشان_دراز_است به این موضوع به شدت اعتراض کرده اند.

چند روز پیش ویدیویی دیگر از ضرب و شتم  یک زن آبادانی و تعرض جنسی به او خشم عمومی را برانگیخته بود.

در این ویدیو دیده می شد که یک زن جوان زخمی روی زمین نگه داشته شده و در حالی که باتوم مامور حراست پالایشگاه آبادان روی سینه‌اش فشار داده می‌شود، از سوی او مورد دستمالی قرار می‌گیرد.

زنی که روایت داریوش معمار، شاعر و روزنامه نگار آبادانی، به دلیل تجاوز جنسی احمد جهانیان نژاد رئیس سابق حمل و نقل و رئیس فعلی فضای سبز پالایشگاه آبادان به خانه او رفته بود تا به این موضوع اعتراض کند.

دکمه بازگشت به بالا