ایران

نماینده چابهار ضمن تاکید درباره بر صحت ماجرای تن‌فروشی و خودکشی یک زن بلوچ به خاطر آب: باید از شرم بمیریم

معین الدین سعیدی، نماینده چابهار، نیکشهر، قصرقند و کنارک در مجلس ایران بار دیگر بر درستی خبر خودکشی زن بلوچ بعد از تن‌فروشی در ازای آب آشامیدنی تاکید کرده و گفته این حادثه “نادر” بوده؛ اما باید تلنگری برای مسئولان باشد. او چند روز پیش این موضوع را اعلام کرد که زنی که همسرش درگذشته بوده، برای تامین آب شرب برای دو فرزندش تن‌فروشی کرده و سپس خود را کشته است.

مدتی پس از انتشار این صحبت ها، جمال عرف معاون سیاسی وزارت کشور ایران این موضوع را تلویحا تکذیب کرد و گفت مدرکی درباره این موضوع وجود نداشته است.

اما امروز ایلنا مطلبی به نقل از آقای سعیدی منتشر کرده که در آن بار دیگر بر صحت این موضوع تاکید شده است. او گفته است: “این اتفاق حدود چهار سال پیش افتاد و یک مورد نادر است، اما همین یک مورد نادر هم کفایت می‌کند. افرادی چون من باید از فرط شرم بمیریم.”

به گفته آقای سعیدی، پروژه‌های آبرسانی در استان سیستان و بلوچستان به دلیل نظارت ضعیف نیمه‌کاره رها شده است.

معین الدین سعیدی گفته در بسیاری از روستاهای این استان مردم هنوز از “هوتگ” آب می‌خورند.

هوتگ گودال‌هایی است که از آب باران پر شده و به طور مشترک انسان و دام از آن استفاده می‌کنند.

یسنا، فاطمه، یحیی، علی اکبر و امیر حمزه تنها نام چند کودک کم سن و سال سیستان و بلوچستانی است که هنگام برداشتن آب از هوتگ، جان خود را از دست دادند. تعدادی از این کودکان در هوتگ های ۱۵ متری غرق شده اند و تعدادی هم طعمه گاندوها شده اند.

بنابر گزارش های رسمی، در بلوچستان هزار و ۳۰۰ روستای فاقد شبکه آبرسانی است و با ۲۵۱ هزار نفر جمعیت با تانکر‌های آبرسانی سیار آب رسانی می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا