ایران

سایت میدل ایست آی: خامنه‌ای دستور داده حمله به منافع آمریکا در عراق متوقف شود

درگاه خبری (میدل ایست آی) چشم خاورمیانه، که به گزارش رویدادهای خاورمیانه می‌پردازد گزارش داده، علی خامنه‌ای از گروه‌های مورد حمایت ایران خواسته تا حمله به منافع آمریکا در عراق را پایان دهند. این وب‌سایت می‌نویسد، این دستور خامنه‌ای به خاطر نگرانی از تهدیدهای دولت آمریکا صادر شده است.

وب‌سایت “میدل ایست آی” در یک گزارش اختصاصی به نقل از فرماندهان گروه‌های شیعه مورد حمایت ایران و برخی سیاستمداران عراقی خبر داده است، رهبر جمهوری اسلامی، علی خامنه‌ای خواسته حمله به منافع آمریکا در این کشور متوقف شود.

درگاه خبری چشم خاورمیانه نوشته است، خامنه‌ای این دستور را با توجه به تهدیدهای آمریکا و هشدار بریتانیا در مورد جدی بودن آن صادر کرده است.

به نوشته میدل ایست آی در ماه‌های اخیر شبه‌نظامیان مورد حمایت تهران بر شدت حمله‌های خود به اطراف سفارت آمریکا در بغداد، پایگاه‌های محل استقرار نیروهای ائتلاف ضد تروریستی به رهبری ایالات متحده و کاروان‌های پشتیبانی این نیروها در عراق افزوده‌اند.

این حملات اگرچه تا کنون خسارت قابل توجهی به بار نیاورده اما با خشم واشنگتن و نگرانی دولت عراق از واکنش احتمالی ایالات متحده، همراه بوده است.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست ماه گذشته گزارش داده بود که مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی به مقام‌های ارشد عراقی هشدار داده بود که اگر برای جلوگیری از جمله شبه‌نظامیان ایران به منافع ایالات متحده در عراق اقدامی جدی نکنند سفارت آمریکا در بغداد بسته خواهد شد و آمریکا رسما خودش علیه نیروهای شیعه مورد حمایت ایران اقدام خواهد کرد.

دکمه بازگشت به بالا