ایران

طرح دولت ترامپ در غیرقابل بازگشت کردن تحریم‌های ایران در صورت پیروزی

روزنامه وال‌استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه می نویسد، دولت دونالد ترامپ در حال طرح‌ریزی تحریم‌هایی علیه جمهوری اسلامی، پیش از برگزاری انتخابات است تا کارزار فشار حداکثری را تقویت کرده و از تلاش برای بی‌اثر کردن آن در آینده جلوگیری کند.

بنابر گزارش این روزنامه آمریکایی، با توجه به اینکه نظرسنجی‌ها از جلوافتادن جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها، در رقابت‌های انتخاباتی خبر می‌دهند، مقامات دوات ترامپ نگران هستند که بایدن در صورت پیروزی، سیاست‌فشار حداکثری بر تهران را، که به عقیده کاخ سفید ،برای رسیدن به یک توافق هسته‌ای و امنیتی با ایران ضروری است، کاهش دهد.

وال استریت ژورنال در گزارش خود می افزاید، مقامات کنونی و سابق آمریکایی معتقدند حتی اگر اشخاصی که هدف تحریم‌های احتمالی جدید هستند، از قبل تحریم شده باشند، تحریم دوباره آنها در ارتباط با تروریسم، هرگونه تلاش برای لغو کردن تحریم این اشخاص را سخت‌تر خواهد کرد. بدین ترتیب، هر مقامی که قصد برداشتن این تحریم‌ها را داشته باشد با یک روند بسیار پیچیده سیاسی مواجه خواهد شد.
این گزارش اضافه کرده است٬ دولت ترامپ ذیل قوانین مرتبط با تروریسم تحریم‌هایی علیه ایران وضع کرده است که به عقیده تحلیلگران، لغو آنها سخت خواهد بود. منابع مطلع همچنین گفته‌اند، دولت ترامپ در صدد است بخش‌هایی را که به نظر در تأمین مالی فعالیت‌های تروریستی منطقه‌ای ایران حیاتی هستند، مانند پتروشیمی و صنایع فلزی را تحت فشار قرار دهد، به همین دلیل بخش انرژی ایران به طور ویژه مد نظر است.

دکمه بازگشت به بالا