ایران

مدیر امنیت ملی آمریکا ایران را عامل ارسال ایمیل‌های تهدیدآمیز به رأی‌دهندگان آمریکایی دانست

مدیر امنیت ملی آمریکا اعلام کرد، ایران و روسیه با هدف دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اطلاعات رای دهندگان را به دست آورده‌اند.

مدیر پلیس فدرال آمریکا، اف بی ای نیز گفته است ایران عامل ارسال ایمیل‌های تهدید آمیز برای ایجاد ترس و وحشت در رای دهندگان در چهار ایالت آمریکا است.

کریس ری، مدیر اف بی ای، و جان راتکلیف، مدیر امنیت ملی آمریکا، در کنفرانس خبری هشدار داده‌ا‌ند هر کشوری در انتخابات آمریکا دخالت کند، بهای آن را خواهد پرداخت.

آنها با این حال، تاکید کرده‌اند به رغم اقدامات روسیه و ایران، رای دهندگان مطمئن باشند که آرای آنها به درستی شمرده خواهد شد.

این کنفرانس خبری در حالی برگزار شد که رای دهندگان دموکرات در حداقل چهار ایالت، از جمله فلوریدا و پنسیلوانیا، که رقابت بین دونالد ترامپ و جو بایدن در آنها بسیار نزدیک است، ایمیل‌های تهدیدآمیزی دریافت کرده‌اند.

در این ایمیل‌ها که به دروغ ادعا می‌شود مربوط به گروه راست افراطی «پراد بویز» است، به رای دهندگان دموکرات هشدار داده شده است در صورتی که به دونالد ترامپ رای ندهند، به «سراغشان خواهند» آمد.

طبق این گزارش، احتمالا ایمیل رای دهندگان از اطلاعات مرکز انتخابات ایالتی به دست آمده باشد. در مرکز انتخابات هر ایالت اطلاعات رای دهندگان از جمله وابستگی به احزاب، تلفن، ایمیل آدرس منزل ثبت می‌شود.

جان راتکلیف گفته است، ایران و روسیه به اطلاعات شماری از رای دهندگان دست یافته‌اند.

دکمه بازگشت به بالا