حقوق بشر

نسرین ستوده با قول انتقال به بیمارستان، به زندان قرچک منتقل شد

اداره کل زندان‌های استان تهران اعلام کرده که نسرین ستوده، وکیل زندانی و فعال حقوق بشر که به تازگی جایزه جامعه نوبل آلترناتیو ۲۰۲۰ را نیز دریافته کرده است، برای گذراندن محکومیت جدیدش به زندان قرچک منتقل شده است.

به گفته مسئول روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان تهران، خانم ستوده اخیرا به دلیل محکومیت در یکی از جرایم عمومی، به ١٢ سال حبس محکوم شده که محکومیت اخیرالذکر به تازگى قطعى و لازم الاجرا شده است.

نسرین ستوده پیش از این به اتهام «اجتماع و تبانى به قصد اقدام علیه امنیت ملی» به پنج سال حبس و به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به یک سال حبس محکوم شده بود.

دیروز سه‌شنبه رضا خندان، همسر نسرین ستوده، در پیامی توییتری نوشت، که نسرین با قول اعزام به بیمارستان از سوی ماموران بند عمومی زندان اوین، به زندان قرچک منتقل شده است.

این در حالی است که، به گفته آقای خندان، طبق نظر متخصصان این زندانی سیاسی باید برای معاینه فوری قلب و عمل آنژیوگرافی به بیمارستان منتقل می‌شد.

نسرین ستوده در تاریخ ١٢شهریور امسال، جایزه حقوق بشر کانون قضات آلمان را نیز دریافت کرد، جایزه ایکه  در سال ٢٠٠٧ میلادی به ناصر زرافشان اعطا گردید.

دکمه بازگشت به بالا