جهان

جبهه آذربایجان درحالی آزادسازی مناطق اشغالی؛ رییس‌جمهور ارمنستان عازم بروکسل شد

درحالیکه خبرهایی از پیشرفت جبهه آذربایجان برای بازپس گیری اراضی اشغالی اش به گوش می رسد، اکنون آرمن سرکیسیان، رییس‌جمهوری ارمنستان، عازم بروکسل شده تا در مورد درگیری ناگورنو قره‌باغ با ناتو و مقام‌های اتحادیه اروپا گفت‌و‌گو کند.

بنا بر اعلام دفتر ریاست‌جمهوری ارمنستان، در این سفر او با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و شارل میشل، رییس شورای اروپا، دیدار خواهد کرد.

اکنون بیش از سه هفته از درگیری بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی می گذرد، در جدیدترین رویدادها ازین نبرد، آذربایجان اعلام کرده چندین پهپاد ارمنستان را زمین‌گیر کرده و مناطق اشغالی زیادی از جمله شهرهای زنگلان، جبراییل و فضولی را از نیروهای ارمنی بازپس گرفته است.

گورسل اسماعیل‌زاده سفیر جمهوری آذربایجان در ژاپن اعلام کرده، شواهدی در اختیار داریم که نشان میدهند، ایروان از کشورهای مختلف خاورمیانه تروریست جذب کرده و این تروریست ها در صفوف ارمنستان علیه آذربایجان می جنگند.

اما یکی از موضوعاتی که در مورد این نبرد، برای ترکهای ایران از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد، سیاست دوگانه جمهوری اسلامی و دخالتش در این جنگ و به نفع جبهه ارمنستان است. این موضوع صدای اعتراض ترکهای ایران را بلند کرده و آنها را به خیابانها کشانده است.

اخیرا اصف قربان، رئیس کنگره آذربایجانی های جهان تلویحان طی بیانه ای از ایران خواسته تا اگر صداقت دارند، گذرگاه مرزی نوردوز با ارمنستان را مسدود کنند.

همزمان خبرهایی از حضور نیروهای سوری نیز در این جنگ به نفع ارتش آذربایجان به گوش می رسد.

ناظران ترک اما این این جنگ را شوق توام با خشم فرزندان مادرانی می دانند که سالها پیش به دلیل اشغالگری ارمنستان، مجبور شدند خانه و کاشانه‌شان را ترک کنند و امسال میخواهند به خانه برگردند.

دکمه بازگشت به بالا