جهان

ترامپ در پنسیلوانیا: در صورت پیروزی، اولین تماس از ایران خواهد بود؛ سفیر آمریکا در سازمان ملل: ایران بزرگترین تهدید علیه صلح و امنیت در خاورمیانه است

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا سه شنبه شب در یک سخنرانی در ایالت پنسیلوانیا در موضوع سیاست خارجی بار دیگر به ایران اشاره کرد.

ترامپ گفت: ما بدترین تروریست، عامل کشتار جمعی و تروریست برای خیلی از نسل‌ها را از بین بردیم. سلیمانی که خیلی از نیروهای نظامی و خیلی از مردم را کشته بود، اکنون مرده است، در ضمن، وقتی که من پیروز شوم، اولین تلفنی که خواهم داشت ازسوی سران ایران خواهد بود و آن‌ها خواهند گفت بیایید معامله کنیم.

همزمان کلی کرفت، سفیر آمریکا در سازمان ملل، روز سه‌شنبه با برشمردن اقدامات بی‌ثبات‌کننده رژیم جمهوری اسلامی در منطقه تاکید کرد که ایالات متحده، ایران را «بزرگترین تهدید برای صلح و امنیت در خاورمیانه» می‌داند.

بنا بر بیانیه‌ای که توسط دفتر نمایندگی ایالات متحده در سازمان ملل متحد منتشر شده است، خانم کرفت در جلسه «بررسی جامع وضعیت خلیج فارس» برگزار شد، گفت: «ایالات متحده تشخیص می‌دهد که ایران بزرگترین تهدید برای صلح و امنیت خاورمیانه است. ما می‌دانیم که وقتی کشورها در کنار هم بایستند و با ایران مقابله کنند، جهان مکان امن‌تری خواهد بود.

سفیر آمریکا در سازمان ملل افزود: «امروز ما با طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران – از حمایت آن [رژیم] از گروه‌های تروریستی و نیابتی گرفته تا نافرمانی از شورای امنیت سازمان ملل به واسطه گسترش موشک‌های بالستیک – روبرو هستیم.»

دکمه بازگشت به بالا