ایران

شکاف میان بیت رهبری و نمایندگان اصولگرای مجلس بر سر استیضاح رئیس جمهور

درحالی مجتبی ذوالنوری، رئيس کمیسیون امنیت ملی مجلس اعلام کرده که کماکان ۳۳ نماینده طرح استیضاح روحانی را امضا کرده‌اند و استیضاح رئيس‌جمهوری از دستور کار خارج نشده است.

نماینده علی خامنه‌ای در روزنامه کیهان طرح «کناره‌گیری یا برداشته‌شدن رئيس دولت» در ایران را پروژه آمریکا برای «برای تنش‌آفرینی و برهم‌زدن ثبات و امنیت» خوانده است.

حسین شریعتمداری در سرمقاله امروز کیهان، اصلاح‌طلبان و «غربزدگان داخلی» را متهم کرده که با دعوت از حسن روحانی برای استعفا، در راستای اجرایی کردن طرح آمریکایی «دولت بی‌سر» تلاش می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در روزنامه کیهان همچنین خطاب به برخی نمایندگان مجلس یازدهم گفته است که طرح آنها برای استیضاح حسن روحانی، آب ریختن نا‌خواسته به آسیاب توطئه «دولت بی‌سر» دشمن است.

پیش از این عباس عبدی، فعال سیاسی و تحلیل‌گر اصلاح‌طلب در یادداشتی که با واکنش‌های متعدد مواجه شد، از حسن روحانی خواست که برای تغییر و بهبود وضعیت از سمت ریاست‌جمهوری «کناره‌گیری کند».

با این حال بیشترین درخواست‌ها برای برکناری، استیضاح و محاکمه حسن روحانی از سوی چهره‌های اصولگرا به ویژه نمایندگان مجلس یازدهم مطرح شده است.

در تازه‌ترین واکنش‌ها، علیرضا نظری، نماینده شهر خمین در مجلس شورای اسلامی، از جمع‌آوری امضا برای طرح استیضاح حسن روحانی با ۲۰ محور خبر داده است.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، پیش از این مخالفت خود را با استیضاح حسن روحانی اعلام کرده و به نمایندگان مجلس گفته بود که مایل است دولت تا پایان زمان قانونی خود به کارش ادامه دهد.

دکمه بازگشت به بالا