اقتصادی

سوء استفاده آقازاده‌ها از شناسنامه کارتن خواب ها؛ عبدالناصر همتی: ۷۰ تن از صادرکنندگان که ارز را بر نگردانده‌اند «کارتن‌خواب» بوده‌اند

رئیس کل بانک مرکزی  از وجود افرادی  خبر داد که بنام  کارتن خواب “کارت‌های بازرگانی یک‌بار مصرف” گرفته اند اما، “حتی یک دلار ارز” ناشی از صادرات را برنگرده‌اند.  عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی ایران می‌گوید ۲۵۰ نفر از صادرکنندگان، «حتی یک دلار ارز» ناشی از صادرات را به کشور برنگرده‌اند و از این تعداد ۷۰ نفرشان «کارتن خواب» بوده‌اند.

همتی روز یک‌شنبه ۲۸ مهرماه در در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خبر داد که این افراد باید « هفت میلیارد دلار تعهد ارزی را اجرایی می‌کردند» ولی این میزان را پول را برنگردانده‌اند.

رئیس کل بانک مرکزی ایران گفته است صادرکنندگان به نام افراد کارتن خواب «کارت‌های بازرگانی یک‌بار مصرف» گرفته‌اند و اقدام به صادرات کرده‌اند.

از تیرماه امسال مقام‌های دولت با تاکید بر اینکه بیست میلیارد یورو ارز ناشی از صادرات به کشور بازنگشته است، خواستار برخورد مقام‌های قضایی با صادرکنندگان شده‌اند.

فعالان اتاق بازرگانی اما ادعای مقام‌های دولت را رد می‌کنند و می‌گویند ۸.۷ میلیارد دلار ارز ناشی از صادرات به کشور برنگشته است که در این میان سهم بخش خصوصی فقط ۲.۵ میلیارد دلار است.

به گفته اعضای اتاق بازرگانی بخش عمده‌ای از ارز صادراتی که بازنگشته است، مربوط به نهادهای دولتی و حکومتی است و بانک مرکزی برای توجیه مدیریت ضعیف خود، اقدام به فرافکنی می‌کند.

دکمه بازگشت به بالا