ایران

مرغ گران‌تر شد، صف‌ نانوایی‌ها بلندتر

قیمت گوشت مرغ در برخی شهرهای ایران به حدود ۳۰ هزار تومان رسید. همزمان صف نانوایی‌ها بلند‌تر شد. مقام‌های مسئول کمبود آرد و نان را «رد» می‌کنند و می‌گویند دامداران نان را به عنوان جایگزین نهاده‌های دامی می‌خرند.

خبرگزاری‌های ایران صبح یکشنبه از افزایش دوباره قیمت گوشت مرغ در برخی استان‌ها خبر دادند. مهدی دشتی، رئیس اتحادیه مرغداران در استان یزد به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: قیمت یک کیلوگرم مرغ به حدود ۳۰ هزار تومان رسیده است.

گرانی مواد غذایی که در ماه‌های گذشته شتاب بیشتری گرفته سفره خانوار را کوچک‌تر و مواد غذایی کم‌ارزش را جایگزین پروتئین‌ها کرده است. آنطور که در هفته‌ گذشته خبرگزاری‌های دولتی از طولانی‌تر شدن صف‌ در نانوایی‌ها و کمبود نان در برخی مناطق خبر دادند.

خراسان شمالی از جمله استان‌هایی است صف نانوایی‌ها طولانی‌تر شده است. مهدی امیدوار رئیس اتاق اصناف استان دلیل این وضعیت را گرانی نهاده‌های دامی عنوان کرد و گفت: «در حال حاضر تعدادی از دامداران ارزانترین قوت که نان است را برای دام‌های خود انتخاب کرده‌اند در نتیجه یا خود و یا فردی را به نانوایی می‌فرستند که برای دام، نان خریداری کنند.»

او البته افزایش تقاضا برای نان در «مناطق حاشیه‌ای» به دلیل افزایش قیمت سایر اقلام خوراکی را هم رد نکرد.

قیمت برخی اقلام خوراکی از آغاز سال جاری تا بیش از دو برابر افزایش یافته است.

دکمه بازگشت به بالا