ایران

انتقاد یک عضو مجلس از سیاست‌های ۸ ماه گذشته دولت در قبال کرونا

همزمان با هشدار یک عضو ستاد مقابله با کرونا درباره احتمال افزایش فوتی‌های روزانه این بیماری تا دو برابر،‌ یک عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت مجلس سیاست‌های هشت ماه گذشته دولت را «شل کن و سفت کن» خواند و درباره وقوع پیک‌های بعدی کرونا هشدار داد.

محمدعلی محسنی‌ بندپی، عضو مجلس، روز پنجشنبه ۲۴ مهرماه ضمن تاکید بر ادامه دورکاری به خبرگزاری ایلنا گفت: «اگر سیاست‌های شل کن و سفت کن را کنار بگذاریم فکر می‌کنم این دوره می‌تواند دوره آخر باشد، اما اگر همین روشی که طی هشت ماه گذشته داشتیم را پیش بگیریم، نه تنها پیک چهارم، بلکه پیک پنجم،‌ ششم،‌ هفتم و غیره را خواهیم داشت.»

او افزود: «نباید تحت هیچ شرایطی از سیاست‌های پیشگیرانه و سختگیرانه عقب‌نشینی کنیم.»

روز چهارشنبه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در اقدامی کم‌سابقه محدودیت‌های مربوط به کرونا را تشدید و سفر از و به تهران،‌ کرج،‌ اصفهان، مشهد و ارومیه را موقتا تا ظهر یکشنبه ممنوع کرد.

علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران، ابراز امیدواری کرده این سیاست تاثیرگذار باشد؛ با این حال علیرضا رییسی، معاون وزارت بهداشت، می‌گوید: «رعایت کمتر از ۸۰ درصدی پروتکل‌های بهداشتی اثربخشی لازم را ندارد.»

هم‌زمان مسعود مردانی، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا، در گفت‌وگویی با خبرگزاری ایسنا هشدار داده در صورت ادامه سفرها احتمالا شمار فوتی‌ها تا دو برابر افزایش یابد.

مطابق آماری که سخنگوی وزارت بهداشت روز چهارشنبه ارائه کرد، جان‌باختگان روزانه ۲۷۹ نفر بودند؛ اما عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس می‌گوید آمار رسمی دولت تنها کسانی را حساب می‌کند که در مراکز درمانی جانشان را از دست می‌دهند.

اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا،‌ اعضای مجلس و مسئولان دولت همچنان هشدارها درباره پر شدن تخت‌های بیمارستان‌ها در روزهای گذشته را تکرار می‌کنند.

دکمه بازگشت به بالا