ایران

شهرداری منطقه ۱ تهران بیش از ۷۰ ملک خود را در اختیار افراد و نهادهای وابسته به حاکمیت قرار داده است

بنابر گزارش  «انصاف‌نیوز» بیش از ۷۰ ملک متعلق به شهرداری در منطقه یک تهران در اختیار افراد، نهادهای مذهبی، خیریه‌ها و موسسات خصوصی قرار دارد.

بر اساس این گزارش، یک  آپارتمان ۱۸۹ متری در اختیار تولیت مسجد جامع نیاوران، دو ملک در اختیار حوزه‌های علمیه، یک ملک با عنوان «حسینیه‌ همدانی‌ها» در اختیار سپاه پاسداران تهران، یک ملک در اختیار «هیات لامردی‌های مقیم مرکز» و یک ملک در اختیار «جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش خدمتگزار» است.

تعدادی از این املاک در اختیار خیریه‌ٰها قرار دارد که یکی از آنها خیریه «متوسلین امام رضا»ست که زهراسادات مشیر استخاره، همسر محمد باقر قالیباف شهردار سابق تهران، از اعضای هیات مدیره آن است.

«موسسه غیردولتی راهبردی چشم‌انداز آینده» نیز یک ملک در اختیار دارد که حمیدرضا تقی زاده قوچانی، مدیرعامل سازمان تعاون بسیج، از اعضای هیات مدیره آن  است.

ملک دیگری به متراژ ۲۱۶ متر در اختیار خوابگاه دانشجویی مرکز اموزش عالی اهل بیت است که در هیات امنای این مرکز از آیت الله تسخیری و رمضانی گیلانی تا علی اکبر ولایتی و حدادعادل و وزرای بهداشت و امور خارجه و شهردار تهران هم حضور دارند.

انصاف نیوز با اشاره به اینکه قرار بود فهرست املاک شهرداری تهران که در اختیار دیگران گذاشته شده تا اسفند ۹۷ منتشر شود، نوشته است با وجودی که شهرداری تهران این فهرست را در اختیار شورای شهر قرار داده اما به طور رسمی منتشر نشده است.

دکمه بازگشت به بالا