ایران

یک معلم در هنگام تنبیه بدنی یک دانش آموز بلوچ در قصرقند، انگشت دست او را شکست

بر اثر تنبیه بدنی دانش آموز بلوچ توسط معلم، انگشت دست او شکست.

به گزارش خبرنگار تلوزیون کلمه، روز یک شنبه ۲۰ مهرماه ۹۹، بر اثر تنبیه بدنی یک دانش آموز بلوچ به نام “صادق بالار” فرزند عمر پایه کلاس چهارم ابتدایی اهل روستای گورچای بخش تلنگ شهرستان قصرقند توسط معلم او به نام “جدگال”، انگشت دست او شکست.

یک منبع مطلع در این مورد اطلاع داده است: صادق توسط معلم خود به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته که بر اثر آن انگشت دست او شکسته شده.

این منبع در ادامه گفت: جدگال معلم استخدام پیمانی آموزش و پرورش قصرقند است که پیش از این نیز سابقه ضرب و شتم دانش آموزان را داشته است.

این منبع افزود: جدگال تعادل روانی ندارد و پیش از این چندین دانش آموز را تنبیه بدنی کرده و یک دانش آموز که مورد ضرب و شتم او قرار گرفته فرار کرده و جدگال تا روستای دیرمان که چندین کیلومتر با مدرسه فاصله دارد را دنبال کرده که اهالی روستای دیرمان مانع ضرب و شتم این دانش آموز شدند.

معلم مربوطه علاوه بر شغل معلمی، دهیار روستای مذکور نیز هست.

در همین رابطه یک منبع مطلع دیگر به خبرنگار تلوزیون کلمه گفته است که با پیگیری های خانواده این کودک، معلم خاطی، اکنون اخراج شده است.

طبق ماده چهار قانون حمایت از کودکان و نوجوانان مصوب سال ۱۳۸۱: «هرگونه صدمه و اذیت و آزار و شکنجه جسمی و روحی کودکان و نادیده‌ گرفتن عمدی سلامت و بهداشت روانی و جسمی و ممانعت از تحصیل آنان ممنوع و ‌مرتکب به سه ‌ماه ‌و یک ‌روز تا شش ‌ماه حبس و یا تا یک میلیون تومان جزای‌ نقدی تعیین شده است.»

دکمه بازگشت به بالا