ایران

روحانی خطاب به منتقدان برجام: از هفته بعد می‌توانیم با هر کشوری که خواستیم خرید و فروش اسلحه کنیم

درحالیکه که چند روز قبل، گروه «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» نسبت به نزدیک شدن زمان اجرایی شدن بند موسوم به «بند غروب» برجام و انقضاء تحریم تسلحاتی جمهوری اسلامی، هشدار داد بود.

اکنون حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران روز چهارشنبه در نشست هیئت دولت ایران پایان تحریم تسلیحاتی ایران از روز یکشنبه هفته آینده را دستاورد برجام خواند و گفت: از هفته بعد می‌توانیم با هر کشوری که خواستیم خرید و فروش اسلحه کنیم.

حسن روحانی که در مدح برجام سخن می گفت، در پاسخ به منتقدان اظهار داشت: «آنها که می‌گویند برجام چه خاصیتی داشته، این یکی از کارهای برجام است که از این به بعد می‌توانیم اسلحه را به هر کشوری که خواستیم بفروشیم یا از هر کشوری که خواستیم بخریم.»

با این وجود، آمریکا لغو تحریم تسلیحاتی ایران را نمی‌پذیرد و گفته است با کشورهایی که با ایران مبادله تسلیحاتی داشته باشند، برخورد خواهد کرد. کشورهای اروپایی و روسیه و چین با این نظر آمریکا مخالف هستند.

رئیس‌جمهوری ایران در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به افزایش مشکلات اقتصادی خطاب به مردم گفت دولت تلاش خود را برای تأمین ارز و کالای مورد نیاز جامعه به کار برده است.

اما علی رغم تمام این وعده ها، در ماه‌های اخیر همزمان با کاهش چشمگیر ارزش پول ملی ایران، تورم نیز به شدت افزایش یافته است و مردم بیش از پیش فقیر شده اند.

دکمه بازگشت به بالا