جهان

ارتش آمریکا مواضع طالبان در هلمند را بمباران کرد

در ادامه حملات نظامی دو روز اخیر طالبان به ولایت هلمند افغانستان، نیروهای آمریکایی به‌منظور پشتیبانی از نیروهای دولتی مواضع طالبان را بمباران کردند. آمریکا به طالبان هشدار داد که چنین حملاتی توافق‌نامه صلح را نقض می‌کند. همزمان، نشست تازه گروه‌های تماس هیئت‌های مذاکره‌کننده‌ دولت افغانستان و طالبان بار دیگر بدون نتیجه پایان یافت.

حملات نظامی طالبان به ولایت هلمند از روز یکشنبه گذشته آغاز شد.

گروه طالبان به پاسگاه‌های امنیتی در شهرهای ناوه و نادعلی و حوزه‌ چهارم امنیتی در لشکرگاه حمله کردند و آن‌ها را به تصرف خود در آوردند. برای مقابله با حملات طالبان نیروهای دولتی تازه‌ای به منطقه اعزام شدند. بر اثر این حملات نزدیک به چهار هزار و ۵۰۰ خانواده‌ هلمندی آواره شده‌اند. در چنین شرایطی نیروهای نظامی آمریکایی اعلام کردند که به‌منظور پشتیبانی از نیروهای افغان به مواضع جنگجویان طالبان در هلمند چندین حمله هوایی انجام داده‌اند.

به‌گزارش آسوشیتدپرس، سرهنگ سانی لگت، سخنگوی نیروهای آمریکایی در افغانستان در توئیترش نوشت: «طالبان باید فوراً اقدامات تهاجمی خود در هلمند را متوقف کند و خشونت‌های خود را در سراسر کشور کاهش دهند. اقدامات تهاجمی طالبان برخلاف توافق‌نامه‌ این گروه با ایالات متحده است و مذاکرات صلح را تضعیف می‌کند.»

طالبان چندین پل از بزرگراه اصلی در ولایت هلمند را تخریب کرده‌اند و این بزرگراه در حال حاضر بسته است.

دکمه بازگشت به بالا