ایران

واکنش رئیس پلیس تهران به منتقدان متهم‌گردانی: ادای روشنفکری درمی‌آورند

حسین رحیمی رئيس پلیس تهران در واکنش به انتقادها از «متهم‌گردانی» در خیابان «جمهوری» و کتک زدن مجرمان در انظار عمومی گفته است که افراد «برای درآوردن ادای روشنفکری» انتقاد می‌کنند.

رحیمی که در جمع خبرنگاران درباره اجرای «طرح ناظر» توضیح می‌داد، گفت: «برخی برای مطرح کردن خودشان و برخی هم برای درآوردن ادای روشنفکری چنین اقداماتی را انجام می‌دهند؛ اما در این راه نه کوتاه می‌آییم و نه اسیر جوسازی‌ها خواهیم شد.»

رئيس پلیس تهران ادامه داد که گرداندن این افراد که به گفته او «اراذل و اوباش قداره‌به‌دست» هستند، « با حکم مرجع قضایی» بوده است.

روز سه‌شنبه، ۱۵ مهر، چند متهم به اقدامات «شرارت‌آمیز» از جمله موبایل‌قاپی، سوار بر وانت در منطقه مشیریه تهران گردانده شدند و نیروهای پلیس که شماری از آنها چهره خود را پوشانده بودند، آنها را در ملاء عام مورد ضرب و شتم قرار دادند.

انتشار تصاویری از این ماجرا و کتک خوردن یکی از متهمان توسط یک مامور نقاب‌دار بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشت.

در همین باره عبدالصمد خرمشاهی وکیل و حقوق دان به بهار نیوز گفته است، این رفتار با مجرم بیشتر از آن چیزی است که قانونگذار تعیین کرده و خودش خلاف قانون است. در ضمن کسی‌که مرتکب جرمی مانند کیف یا موبایل دزدی شده و بعد با برخوردهای این‌چنینی مواجه می‌شود، استعداد فردی خود را برای بازگشت دوباره به جامعه از دست می‌دهد، چراکه شخصیتش له شده.

دکمه بازگشت به بالا