ایران

طرح جدید سپاه پاسداران: اهدای زمین مسکونی به خانواده شبه‌نظامیان کشته شده لشکر فاطمیون

حمید قریشی، رییس سازمان بسیج ادارات و وزارتخانه‌های سپاه تهران اعلام کرد که به خانواده شبه‌نظامیان لشکر فاطمیون، متشکل از نیروهای عمدتا شیعه و پناهجوی افغان،  که در جنگ سوریه کشته شده‌اند، زمین اهدا می‌شود.

قریشی تاکید کرده که «طرح اهدای زمین» به خانواده این شبه نظامیان، حاصل همکاری سپاه پاسداران با «دستگاه‌های مسئول» و طرحی سراسری است که در تمام شهرهای ایران انجام خواهد شد.

به گفته رییس سازمان بسیج ادارات و وزارتخانه‌های سپاه تهران بزرگ، شروع این طرح از پایتخت خواهد بود و «قطعه زمین‌های اهدایی» به خانواده شبه‌نظامیان کشته شده لشکر فاطمیون که ساکن استان تهران هستند، در شهرستان ملارد قرار دارد.

حمید قریشی همچنین گفت که به هر چهار خانواده شبه‌نظامیان کشته شده لشکر فاطمیون در ملارد یک قطعه زمین ۲۰۰ متری تعلق می‌گیرد تا با مشارکت یکدیگر و تسهیلات بانکی که در اختیارشان قرار می‌گیرد «یک دستگاه ساختمان» به عنوان «سرپناه» برای خود احداث کنند.

لشکر فاطمیون، یکی از گروه‌های شبه‌نظامی شیعه تحت حمایت ایران و متشکل از نیروهای افغان است که در سوریه و تحت فرماندهی نیروی قدس، شاخه برون مرزی سپاه پاسداران، در حمایت از بشار اسد می‌جنگند.

طبق گزارش ها، افراد زیادی از این گروه شبه نظامی با طمع دریافت حقوق بالا و وعده تابعیت ایرانی به سوریه می روند؛ اما پس از اعزام به سوریه، تنها شمار محدودی از آنها موفق می شوند تا از خدم مقدم جنگ جان سالم بدر بردند.

اخیرا برگشت این افراد به افغانستان نیز به بحث هایی در فضای مجازی آن کشور دامن زده، منتقدان می گویند، این شبه نظامیان متکی به ایران، خطری برای آینده صلح و امنیت در آن کشور هستند.

اهدای زمین های مسکونی به افغانهای لشکر فاطمیون در عین حال، بحث هایی در فضای مجازی ایرانیان نیز به راه انداخته، کاربران می گویند در حالیکه شهروندان ایرانی به دلیل نداشتن سرپناه در گورها، کارتن ها و پشت بام ها می خوابند یا حاشیه نشین اند، حکومت ثروت ملی را خرج منافع ایدئولوژیک خود می کند.

دکمه بازگشت به بالا