ایران

همسر موسس جمعیت امام علی: نزدیک یک ماه است از میمندی‌نژاد بی‌خبرم

زهرا رحیمی، همسر موسس “جمعیت امداد دانشجویی مردمی امام علی” در مورد بی‌اطلاعی از همسرش، شارمین میمندی نژاد که اکنون در زندان بسر می برد، از مسئولان خواست تا در مورد وضعیت او پاسخگو باشند.

خانم رحیمی شامگاه شنبه ۲۰ مهر در حساب توئیتر خود نوشت: « مدت ۲۶ روز است، از همسرم که در بازداشتگاه دو الف، در بند است، کاملا بی خبرم و هیچکس جوابگو نیست. او در آخرین تماس‌، حال جسمی مساعدی نداشت. به کجا بگویم؟»

شارمین میمندی‌نژاد اول تیر ماه ۱۳۹۹ به همراه دو عضو دیگراین موسسه خیریه بازداشت شد و ماموران امنیتی دفتر مرکز این نهاد خیریه‌ی را پلمپ کردند. آن دو چندی بعد آزاد شدند، اما وضعیت آقای میمندی‌نژاد هم‌چنان بلاتکلیف است.

جمعیت یادشده، یک موسسه خیریه غیردولتی است که از سال ۱۳۷۸ آغاز به کار کرده است. به گفته روابط عمومی این جمعیت، دستگیری اعضایش با شکایت “قرارگاه ثارالله” سپاه پاسداران صورت گرفته است.

پلمپ جمعیت امام علی و بازداشت بنیانگذار و دو مدیر آن با واکنش های اعتراضی گسترده ای در فضای مجازی همراه شد، شماری از کاربران شبکه های اجتماعی بسته شدن این نهاد را “انحصارگرایی” در بخش نهادهای خیریه می‌دانند و اعتقاد دارند که بزرگ‌شدن و توسعه این موسسه باعث بسته شدن آن است.

دکمه بازگشت به بالا