خاورمیانه

شبه‌نظامیان شیعه عراقی از «توقف مشروط» حملات راکتی به آمریکایی‌ها خبر دادند

شبه‌نظامیان شیعه عراقی مورد حمایت ایران روز یکشنبه ۲۰ مهرماه اعلام نمودند، حملات به اهداف آمریکایی را متوقف کرده‌‌اند مشروط به این‌که بغداد یک جدول زمانی برای «خروج نیروهای آمریکایی» از عراق ارائه کند.

محمد مُحی، سخنگوی گروه کتائب حزب‌الله، از گروه‌های شبه‌نظامی شیعه به خبرگزاری رویترز گفت که گروه‌های یاد شده پیشنهاد آتش‌بس مشروط ارائه داده‌اند، اما اگر آمریکا بر ماندن نیروهای نظامی خود در عراق اصرار کند، حملات به آن‌ها با شدت بیشتری از سر گرفته خواهد شد.

سخنگوی گروه کتائب حزب‌الله جریان‌های حامی آتش‌بس را گروه‌هایی دانسته است که «ضد آمریکایی» هستند و «نیروهای آمریکایی را هدف قرار داده‌اند».

این گروه‌های شبه‌نظامی می‌‌گویند با توجه به اینکه دی‌ماه پارسال، پس از عملیات منجر به کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه، و ابومهدی مهندس، نایب رئیس حشد الشعبی، پارلمان عراق رای به خروج نیروهای خارجی از کشور داده است، دولت عراق باید هر چه زودتر این مصوبه را اجرایی کند.

در حال حاضر پنج هزار نیروی آمریکایی در سه پایگاه عراق حضور دارند که برای مبارزه با داعش، آموزش نیروهای عراقی و تامین امنیت کشور فعالیت می‌کنند.

از آغاز ماه اوت تاکنون ۴۰ مورد حمله به اهداف آمریکایی در عراق صورت گرفته است.

دکمه بازگشت به بالا