پزشکی و سلامت

رییس هیات مدیره نظام پرستاری تهران: موج مهاجرت پرستاران از ایران شدت گرفته است

آرمین زارعیان، رییس هیات مدیره نظام پرستاری تهران می گوید که مهاجرت پرستاران طی چند ماه اخیر افزایش چشمگیری داشته است و در همین مدت بیش از هزار پرستار درخواست خروج از کشور داشته‌اند.

رییس هیات مدیره نظام پرستاری تهران با بیان اینکه کشور‌های اروپایی و آمریکای شمالی و استرالیا بیشترین درخواست جذب پرستاران ایرانی را دارند، افزود که با توجه به شیوع ویروس کرونا و بهتر بودن شرایط مهاجرت پرستاران درخواست‌ها مبنی بر مهاجرت پرستاران طی چند ماه اخیر افزایش چشمگیری داشته است.

زارعیان در مورد اصلی‌ترین دلیل مهاجرت پرستاران گفت که ۲۰ هزار پرستار تاکنون به کرونا مبتلا شده‌اند و شماری از پرستاران جان خود را در مقابله با کرونا از دست دادند و در چنین شرایطی «بی‌تدبیری در زمینه حفظ منابع انسانی، عدم استخدام نیروهای ۸۹ روزه و عدم پرداخت پاداش به آنها» از جمله دلایل مهاجرت پرستاران است.

رییس هیات مدیره نظام پرستاری تهران تاکید کرد که وعده‌های زیادی در زمینه معیشت پرستاران داده شده است اما تاکنون هیچ اقدام موثری در زمینه تحقق این وعده صورت نگرفته است.

زارعیان همچنین گفت که در حال حاضر تهران با کمبود نیروی پرستار مواجه است و با توجه به اوج گیری کرونا در تهران و شلوغی بیمارستان‌ها، مراکز درمانی پایتخت نزدیک ۷ هزار پرستار کم دارند.

دکمه بازگشت به بالا