ایران

کارگران شهرداری اروندکنار آبادان بار دیگر اعتصاب کردند

۵۰ نفر از کارکنان خدمات شهری و فضای سبز شهرداری اروندکنار آبادان نسبت به پرداخت نشدن حق بیمه و بیش از پنج ماه حقوق و مزایای خود معترض هستند.

این کارگران شهرداری در پی تجمعی اعلام کردند، بیش از پنج ماه است حقوقی دریافت نکرده اند و خانوادهای آنان در این شرایط سخت اقتصادی با مشکل مواجه شده اند.

این کارگران معترض افزودند: کارگران خدمات شهری و فضای سبز شهرداری اروندکنار در شرایط سخت آب و هوایی منطقه و درگرما و شرجی از صبح تا دیر وقت مشغول نظافت و کار هستند ولی حقوق ناچیز آنان به موقع پرداخت نمی‌شود.

یکی از منابع کارگری در شهرداری اروند کنار به خبرنگار ایلنا گفته است، این کارگران که در پنج ماه گذشته دستمزد و حق بیمه شان کامل پرداخت نشده، چندین سال است مطالبات مزدی و بیمه‌ای معوقه دارند. در حال حاضر نیز جدا از دستمزد اردیبهشت که به صورت کامل پرداخت شده، هر ماه مبالغی را تنها به صورت علی‌الحساب دریافت کرده‌اند. حق بیمه‌های آنها نیز چند ماه به تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

در این خصوص، ایرنا از قول حکیم یریان (سرپرست شهرداری اروندکنار) گزارش داده: شهرداری اروندکنار هیچ منبع درآمدی ندارد و در پرداخت حقوق با مشکلات بسیار زیادی مواجه است.

دکمه بازگشت به بالا