ایران

انفجار در منطقه تجاری اهواز؛ دست‌کم ۶ کشته و چندین مجروح

بنابر گزارش رسانه‌های داخلی ایران، بامداد امروز، انفجاری در بازارچه عامری اهواز رخ داده است که علاوه بر تخریب بخش عمده‌ای از ساختمان این بازار، باعث مرگ دست‌کم ۶ نفر شده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز در این باره به خبرگزاری ایلنا اطلاع داده است که این حادثه ساعت هشت و ۴۰ دقیقه به سامانه ۱۲۵ اطلاع‌رسانی شد.

فرهنگ کره‌بندی، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اهواز، نیز می‌گوید این انفجار ۹ مصدوم و ۶ کشته به همراه داشت.

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور، نیز در گفت‌وگو با ایلنا اعلام کرده که این انفجار در یک منزل مسکونی دوطبقه در جنب بازار روی داده و افزوده است که «هنوز علت این حادثه مشخص نیست اما برخی علت آن را نشت گاز اعلام کرده‌اند.»

بهمن‌ماه پارسال نیز رسانه‌های داخلی نوشتند که بر اثر بارندگی‌های اخیر و عدم رسیدگی، دیواره‌های شرقی و جنوبی خیابان «شارع الشیوخ» با قدمت ۴۰۰ ساله و معماری منحصر به فرد در محله عامری اهواز تخریب شده است.

به نوشته این رسانه‌ها، چندین بنای تاریخی دیگر منطقه از جمله بیت الشیوخ، بیت الصخر، بیت العجم نیز با خطر تخریب مواجه‌اند.

دکمه بازگشت به بالا