ایران

اعتراف علم الهدی در به کارگیری اراذل و اوباش در بسیج

احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، می‌گوید بسیاری از جوانانی که به علت «فقر» اقدامات شرورانه می‌کردند،  جذب سازمان بسیج شده و از بروز «اغتشاشات» جلوگیری کرده‌اند.

این اظهار نظر را می‌توان یکی از صریح‌ترین اظهارات درباره ریشه برخورد خشونت‌آمیز نیروهای بسیج و لباس‌شخصی در ایران با معترضان در سال‌های اخیر دانست.

این اظهارات پس از آن بیان می‌شود که روز سه‌شنبه، ۱۵ مهر، چند متهم به اقدامات «شرارت‌آمیز» از جمله موبایل‌قاپی، سوار بر وانت در منطقه مشیریه تهران گردانده شدند و نیروهای پلیس که شماری از آنها چهره خود را پوشانده بودند، آنها را در ملاء عام مورد ضرب و شتم قرار دادند.

در روزهای اخیر دست‌کم دو مورد دیگر از گرداندن مجرمانی که مقام‌های نظام تهران آنها را «اراذل ‌و ‌اوباش» می‌نامند، از سوی رسانه‌های گزارش شده بود.

پیش از این مجید میراحمدی، جانشین معاونت اطلاعات و امنیت ستاد کل نیروهای مسلح نظام، از طرح مجرم‌گردانی برای مقابله با «اراذل ‌و ‌اوباش» در ایران دفاع کرده بود.

اقدام پلیس ایران در گرداندن شماری از متهمان به «شرارت» در انظار عمومی، از سوی بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی مورد انتقاد قرار گرفته و مصداق «شکنجه» و «تحقیرآمیز» خوانده شده است.

دکمه بازگشت به بالا