ایران

معاون وزارت صنعت ایران: بازسازی سوریه وظیفه شرعی است

معاون وزارت صمت گفته ایران در حال ارسال مصالح ساختمانی به عراق و سوریه برای کمک به بازسازی این کشورهاست. به گفته او سوریه تنها کشوری است که در حال حاضر با ایران قرارداد تجارت آزاد دارد.

حمید زادبوم، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگوی مفصلی با شبکه العالم درباره وضعیت صادرات غیرنفتی ایران و تجارت آزاد این کشور با کشورهای منطقه صحبت می کرد.

به گفته معاون وزیر صمت، در پنج ماهه اول سال جاری خورشیدی، صادرات غیرنفتی ایران ۳۸ درصد کاهش داشته است. او دلیل این امر را شیوع کرونا و بسته‌شدن مرزها و نیز کاهش درآمد ملی برخی کشورها و در نتیجه کاهش تقاضای آنها برای کالاهای ایرانی عنوان کرد.

به گفته زادبوم عمده صادرات غیرنفتی ایران به کشورهای همسایه صورت می‌گیرد و غیر از این کشورها، تمرکز اصلی بر روی هند و چین است. در پنج ماهه اول سال جاری ۷۰ درصد صادرات غیرنفتی ایران به کشورهای همسایه بوده است.

حمید زادبوم در بخش دیگری از سخنانش به مشارکت ایران در بازسازی سوریه و عراق اشاره کرد و گفت: بازسازی کشورهایی مثل سوریه و عراق را “یک وظیفه شرعی” می دانیم.

گفتنی است حکومت ایران متهم است که با انحراف انقلاب مردمی سوریه و حمایت مادی و نظامی از بشار اسد، صدها هزار شهروند سوری را قتل عام کرده و میلیونها تن از آنها را آواره نموده است.

دکمه بازگشت به بالا