ایران

مشاور آیت‌الله خامنه‌ای: ارمنستان باید مناطق اشغالی جمهوری آذربایجان را تخلیه کند

علی اکبر ولایتی، مشاور امور بین‌الملل علی خامنه ای، رهبر حکومت ایران، گفته است که ارمنستان باید مناطق اشغال شده آذربایجان در قره باغ را تخلیه کند و سرتیپ امیر حاتمی، وزیر دفاع، نیز به طرف های درگیری هشدار داده که از اصابت بیشتر خمپاره و گلوله‌های این درگیری به خاک ایران جلوگیری کنند.

آقای ولایتی درباره درگیری بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر منطقه قره‌باغ به روزنامه کیهان، چاپ تهران، گفت: “در این مورد خاک کشوری به دست کشور دیگری اشغال شده است. بخش‌هایی در جنوب جمهوری آذربایجان، حدود ۷ شهر، توسط ارمنستان اشغال شده است. در این مورد چهار قطعنامه در سازمان ملل تصویب شده است که همه این‌ها ملزم می‌کند ارامنه‌ای که این بخش‌ها از خاک آذربایجان را اشغال کرده‌اند آنجا را ترک کنند و به مرزهای بین‌المللی برگردند”.

گفتنی است در تاریخ ۱۰ مهر، در پی فراخوانی در حمایت از جمهوری آذربایجان و آنچه که اعتراض به “حمایت ایران و روسیه از ارمنستان ” نامیده شد، تجمعاتی در شهرهای تهران، مراغه، نقده، تبریز، ارومیه، اردبیل، زنجان، مشکین شهر و تهران برگزار شد که به بازداشت ده‌ها شهروند منجر گردید.

همچنین، پیشتر تصاویر و گزارش‌هایی در رسانه‌های اجتماعی منتشر گردیدند که حاکی از انتقال ماشین‌آلات نظامی به سوی ارمنستان بود.

شهروندان کشور ارمنستان عمدتا ارمنی و مردم جمهوری آذربایجان اکثرا مسلمان شیعه هستند.

دکمه بازگشت به بالا