ایران

گفتگوی تفصیلی اصلاحات نیوز با محمود صادقی؛ فساد در ایران ساختاری است و مردم در انتخابات شرکت نخواهند کرد

محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس دهم در گفتگویی با اصلاحات نیوز، از فساد ساختاری در ایران، افزایش دخل و خرج های محرمانه و عدم مشارکت مردم در انتخابات پیش رو سخن گفت.

آقای صادقی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا نیاز به مدیریت عقلانی و بهسازی نظام سیاسی داریم گفت، از مقوله‌‌ای شروع می‌کنم که رهبری بر آن تأکید داشتند و آن بحث فساد است، رهبری، فساد را به اژدهای هفت‌سر تعبیر کرده‌اند که معتقدم بهترین تعبیر نمادین از فساد درهم تنیده است. با اصطلاحات، کاری ندارم، ولی همین اصطلاح که گفته: «هر سر این اژدها را بزنیم، با سرهای دیگر حمله می‌کند»، بیانگر همان فساد ساختاری در ایران است.

آقای صادقی در ادامه‌ی این گفتگو و در پاسخ به سوالی در مورد اینکه بسیاری از قوانین علیه شفافیت هستند اذعان داشت: فصل مهمی از دخل و خرج‌های‌مان، محرمانه است. محرمانه‌ها هر سال زیاد و زیادتر می‌شوند که خودش آسیب‌زاست و موجب فساد می‌شود. اگر منِ نماینده، وزیر، رئیس جمهور، رهبر و مسئول نهاد زیر نظر رهبری ببینیم عملکرد ما در اتاقی شیشه‌ای برای مردم قابل رؤیت است، حتماً از فساد پیشگیری می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس در بخش پایانی این گفتگو به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ و مشارکت سیاسی مردم پرداخت و توضیح داد، اگر از منظر مردم بخواهیم در نظر بگیریم باید حتماً تدابیر خاص‌تری اتخاذ شود. نکته خطرناک‌تر این است که حتی ممکن است فضای انتخاباتی باز شود، ولی باز هم مردم تمایلی به آمدن پای صندوق رأی نداشته باشند. چون مردم معتقدند کسی که انتخاب می‌کنند بعداً کاری نمی‌تواند انجام دهد و نمی‌تواند خواسته‌های مردم را دنبال کند.

 

دکمه بازگشت به بالا