حقوق بشر

انتقال علی نوری‌زاد، فرزند محمد نوری‌زاد، به زندان فشافویه

محمدحسین آقاسی، وکیل، در توییتی نوشت: علی نوری‌زاد، فرزند محمد نوری‌زاد، به زندان فشافویه (تهران بزرگ) منتقل شده است.

علی نوری‌زاد به اتهام «اجتماع و تبانی» در پی شرکت در تجمعی برای همدردی با خانواده مسافران هواپیمای اوکراینی به سه سال و شش ماه زندان محکوم شده بود.

محمدحسین آقاسی افزوده است: انتقال علی نوری‌زاد به زندان فشافویه در حالی‌ست که جرم انتسابی به او سیاسی‌ست و دادگاه انقلاب حکم صادر کرده و باید در زندان اوین و کنار پدرش که قولش را داده بودند، نگهداری می‌شد.

همزمان یک «منبع آگاه» به شبکه کلمه خبر داده که فاطمه ملکی، مادر علی نوری‌زاد، به‌صورت تلفنی به یکی از نهادهای امنیتی احضار شده، اما خانم ملکی از مراجعه به این نهاد امتناع کرده است.

در رابطه با بازداشت فعالان مدنی در ایران؛ رسانه‌ها خبر داده‌اند که
آرمان اسماعیلی، دانش‌آموخته فیلم‌سازی و فعال مدنی، در خانه پدری‌ خود در لاهیجان بازداشت شده است.

بنفشه جمالی، فعال حقوق زنان نیز خبر داد که از اسفند سال گذشته ممنوع‌الخروج شده، اما دادسرا دلیل این اقدام و نهادی که درخواست ممنوع‌الخروج شدن او را داده، اعلام نکرده است.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، طی روزهای گذشته، دو شهروند به‌نامِ «کیهان شیرینی» و « بهرام قاسمی» در شهرستان سنندج توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند.

به‌گفته‌ی ناظران افزایش فشارها بر شهروندان و بازداشت فعالان مدنی در ایران، نشان‌دهنده‌ی نگرانی حاکمیت از خیزش دوباره مردم در آستانه‌ی آبان‌ماه است.

دکمه بازگشت به بالا