پزشکی و سلامت

بحران کرونا در ایران به مرحله «فاجعه» رسیده است

پیام طبرسی، رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری شمار بیماران بستری کرونا در تهران را بیش از پنج هزار نفر اعلام کرد و آن را «فاجعه» خواند و همزمان ایرج حریرچی، معاون‌کل وزارت بهداشت گفت که هفت ماه است شمار جان‌باختگان کرونا در ایران سه رقمی و در برخی روزها بیش از ۲۰۰ نفر است درحالی که تعداد کشته‌شدگان جنگ ایران و عراق به طور متوسط روزانه ۶۸ نفر بود.

حریرچی تاکید کرد که تعداد مبتلایان روزانه همچنان در حال افزایش است و شمار جان‌باختگان نیز دست‌کم تا دو هفته آینده افزایشی خواهد بود.

معاون‌کل وزارت بهداشت همچنین بیان داشت: در مجموع محدودیت‌هایی برای هفت استان از جمله استان تهران برای مشاغل سطح سه و برخی مراکز اعمال شده و برای کنترل بیشتر شیوع کرونا و حفظ سلامتی مردم سیاست‌های سخت گیرانه‌تری اتخاذ می‌شود.

ناهید خداکرمی، عضو شورای شهر تهران، با اشاره به افزایش آمار مرگ‌ومیر ناشی از شیوع کرونا خواستار تعطیلی دست‌کم دو هفته‌ای تهران شد.

در ارتباط با اخبار کرونا در ایران؛ محمد باقرزاده، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار از ابتلای ۵۷ دانش‌آموز، معلم و کارکنان مدارس سبزوار و چند شهر اطراف آن به کرونا خبر داد.

احمد ترحمی، معاون استاندار و جانشین ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونای استان یزد خبر داد که روند فزاینده شمار مبتلایان به کرونا، شرایط استان یزد به مدت دو هفته «اضطراری» اعلام شده است.

در همین رابطه؛ حسین ناظمیان‌پور، معاون شبکه بهداشت و درمان بندر دیر در استان بوشهر، از ابتلای ۹ کودک و نوزاد به کرونا در این شهرستان خبر داد.

دکمه بازگشت به بالا