خاورمیانه

عربستان خواستار «موضع قاطع و برخورد جدی» جامعه جهانی با ایران شد

در ادامه تشدید تنش‌ بین ایران و عربستان، کابینه عربستان سعودی بار دیگر بر درخواست این کشور برای اتخاذ موضعی قاطع‌تر از سوی جامعه جهانی علیه ایران تأکید کرد.

خبرگزاری دولتی عربستان بامداد چهارشنبه، ۹ مهرماه، گزارش داد که کابینه این کشور بار دیگر از جامعه جهانی خواسته است تا با «تخطی‌های» ایران در خصوص برنامه هسته‌ای‌اش برخوردی جدی کند.

عربستان سعودی روز دوشنبه این هفته هم اعلام کرده بود که در ماه جاری یک «هسته تروریستی» آموزش‌دیده توسط سپاه پاسداران را متلاشی کرده و یک سخنگوی امور امنیتی عربستان گفت که «ده عضو این هسته بازداشت شده‌اند و از آنها سلاح و مواد منفجره ضبط شده است».

در بیانیه سخنگوی امور امنیتی عربستان آمده بود که اعضای این هسته به مدت چند هفته در اواخر سال ۲۰۱۷، «در پایگاه‌های سپاه پاسداران در ایران آموزش نظامی و میدانی دیده‌ بودند، از جمله این که چطور مواد منفجره بسازند».

همچنین، در روزهای اخیر پادشاه عربستان، در نخستین نطق خود در سازمان ملل گفت که ایران با نقض توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ موسوم به برجام، در صدد «تشدید فعالیت‌های توسعه‌طلبانه، ایجاد شبکه‌های تروریستی خود و استفاده از تروریسم» است.

دکمه بازگشت به بالا