تازه‌های سیاسی

نتانیاهو: ایران می‌تواند چند ماه دیگر دو بمب اتمی بسازد

نخست‌وزیر اسرائیل در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل به انبارهای تسلیحاتی حزب‌الله و برنامه اتمی ایران پرداخت. نتانیاهو گفت که اورانیوم غنی‌سازی شده ایران تا چند ماه دیگر برای ساخت دو بمب هسته‌ای کفایت می‌کند.

انبارهای تسلیحاتی حزب‌الله در بیروت و برنامه اتمی ایران، دو محور اصلی سخنرانی بنیامین نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل بودند. سخنرانی که به شکل یک پیام ویدیویی پخش شد.

دیروز، بنیامین نتانیاهو در سخنرانی خود در ۷۵مین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با نمایش تصویری ماهواره‌ای از بیروت، از وجود یک انبار تسلیحاتی حزب‌الله در یکی از مناطق مسکونی عروس خاورمیانه خبر داد.

او با نشان دادن یک تصویر متعلق به انبار مخفی موشکی حزب‌الله در نزدیکی دو شرکت گاز و یک پمپ بنزین گفت که فاصله این انبار موشکی تا پمپ‌بنزین تنها چند متر است.

سپس نخست‌وزیر اسرائیل از دولت لبنان خواست تا این انبار تسلیحاتی را برچیند. نتانیاهو خطاب به مردم لبنان گفت: «اسرائیل در پی آسیب رساندن به شما نیست. اما ایران برای شما خطرساز است. ایران و حزب‌الله آگاهانه خطری جدی برای جان شما و خانواده‌های‌تان ایجاد کرده‌اند.»

تانیاهو در ادامه گفت که ایران ظرف چند ماه آینده برای تولید دو بمب اتمی به میزان کافی اورانیوم تغلیظ شده در اختیار خواهد داشت.

دکمه بازگشت به بالا