ایران

وزیر صمت؛ رأی اعتماد مجلس به وزیری‎که پرونده فسادش در مجلس قرائت شد

با وجود صحبت علنی از موارد اتهامی وزیر پیشنهادی صمت به فساد، رزم حسینی توانست از مجلس رأی اعتماد بگیرد. او متهم به واردات ماشین‌آلات دست دوم و نقش داشتن در مافیای معدن کرمان است.

علیرضا رزم حسینی وزیر پیشنهادی برای وزارت صنعت، معدن و تجارت در جلسه روز سه‌شنبه ۸ مهر مجلس با ۱۷۵ رای موافق، ۸۰ مخالف و ۲ رای ممتنع از نمایندگان رأی اعتماد گرفت.

یکی از نکاتی که مورد توجه بسیاری از رسانه‎ها قرار گرفت، این مسئله بود که مدارک اتهامات فساد اقتصادی رزم حسینی توسط نمایندگان در صحن علنی مجلس قرائت شد؛ اما با این وجود او توانست ۱۷۵ رأی موافق را جلب کند.

یکی از این نمایندگان، محمدحسین فرهنگی، نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر بود. او رزم حسینی را متهم کرد که باعث ورشکستگی شرکت هپکو شده است.

نماینده تبریز در مورد فعالیت‌های رزم حسینی گفت، او با واردات ماشین‌آلات دست دوم به کشور باعث آسیب زدن جدی به بخش تولید شد.

این نماینده همچنین از فعالیت‌های مشکوک اقتصادی رزم حسینی از جمله ثبت یک شرکت صوری نام برد که فقط یک سوله ساخته؛ اما تسهیلات ده‌ها میلیاردی و میلیون یورویی گرفته و پس از آن همان شرکت صوری و ناقص را به یک شرکت دولتی با قیمت بالا فروخته و متأسفانه بعد از مدتی آن شرکت اعلام ورشکستگی نموده است.

دکمه بازگشت به بالا