اقتصادی

قیمت سکه طلا در ایران به ۱۴ میلیون تومان نزدیک‌تر شد

در ادامه روند افزایش قیمت ارز و طلا در ایران روز سه‌شنبه، هشتم مهرماه، قیمت دلار به ۲۹ هزار و ۴۰۰ تومان و قیمت هر سکه طلای تمام‌بهار آزادی طرح جدید به ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید.

اواخر تیرماه بعد از چند روز بحرانی در بازار ارز که قیمت دلار به حدود ۲۵ هزار تومان رسید با دخالت دولت و تزریق ارز به بازار، قیمت‌ها به حدود ۲۱ هزار تومان بازگشت، اما بعد از مدت کوتاهی دوباره روندی صعودی در پیش گرفت.

در اواخر شهریور روند افزایش قیمت ارز دوباره شدت گرفت و در آغاز مهرماه به قیمت ۲۸ هزار تومان رسید و در هشتمین روز مهرماه در حال گذر از کانال ۲۹ هزار تومان و نزدیک شدن به قیمت ۳۰ هزار تومان است.

قیمت سکه طلای تمام‌بهار آزادی طرح جدید هم امروز در مقایسه با روزهای گذشته افزایش یافت و به ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید.

پاییز پارسال، قیمت سکه حدود چهار میلیون تومان بود.

فعالان بازار، علت اصلی بالا رفتن قیمت طلا و سکه در روزهای اخیر را افزایش چشمگیر قیمت ارز می‌دانند که موجب افزایش تقاضا برای خرید طلای خام و سکه در روزهای گذشته شده است.

چند روز پیش از فعال شدن مکانیسم ماشه از سوی ایالات متحده با هدف بازگرداندن تحریم‌ها، حسن روحانی، رییس دولت در تهران، از «شنبه و یکشنبه پیروزی مردم ایران» سخن گفته بود.

دکمه بازگشت به بالا