ایران

عربستان از دستگیری اعضای یک «گروه تروریستی» آموزش‌دیده در سپاه خبر داد

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقام‌های عربستان سعودی از دستگیری اعضای یک گروه تروریستی خبر داده‌اند که آموزش‌های خود را از سپاه پاسداران دریافت کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، یک سخنگوی امور امنیتی عربستان گفته که ۱۰ عضو این هسته بازداشت؛ و سلاح‌ها و مواد منفجره از آن‌ها ضبط شده است.

سخنگوی رییس اداره امنیت عربستان سعودی طی بیانیه‌ای که در رسانه‌های رسمی این کشور منتشر شد، اعلام کرد که سه نفر از دستگیرشدگان در ایران آموزش دیده‌ بودند و بقیه افراد «با نقش‌های متفاوت به این گروه مرتبط شده‌اند».

به گفته او اعضای بازداشت‌شده این گروه در داخل پایگاه‌های سپاه پاسداران در ایران به مدت چند هفته آموزش نظامی دیده‌اند و از جمله نحوه ساخت مواد منفجره را آموخته‌اند.  در بیانیه  اداره امنیت عربستان آمده است که اسلحه و مواد منفجره در دو محل مختلف، یک خانه و یک مزرعه توقیف شده است.

جنگ یمن که از سوی شورشیان حوثی بر این کشور تحمیل شده، مهم‌ترین عرصه‌ی رویارویی عربستان سعودی و رژیم ایران در جنگ‌های نیابتی در منطقه خاورمیانه است؛ در این جنگ، ریاض از دولت قانونی یمن حمایت می‌کند و شورشیان حوثی، از سوی نظام تهران، حمایت مالی و تسلیحاتی می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا