ایرانتازه‌های سیاسی

شاهزاده رضا پهلوی خواستار گسترش و پیوند اعتراض‌ها و اعتصاب‌ها در داخل کشور شد

شاهزاده رضا پهلوی با تاکید بر اینکه باید هدف همه مخالفان جمهوری اسلامی «نجات ایران» باشد، خواستار گسترش و پیوند اعتراض‌ها و اعتصاب‌های مردمی در داخل کشور شد.

آخرین ولیعهد ایران که در یک پیام ویدئویی با عنوان «پیمان نوین» سخن می‌گفت انزوا، فروپاشی اجتماعی، سرخوردگی و نومیدی را تنها دستاورد ۴۱ سال رژیم حاکم بر ایران دانست و گفت: «این نظام اصلاح‌پذیر نیست».

او «پیمان نوین» را پیمان بین همه مردم توصیف کرد و گفت: «انگیزه من رسیدن به قدرت سیاسی نیست، بلکه تلاش برای برقراری سیستمی است که قدرت در انحصار یک فرد یا گروه نباشد».

رضا پهلوی افزود تلاش و برنامه‌ریزی‌اش بر این استوار است که کشور ایران در «مسیر صحیح» قرار گیرد و در این مسیر، «گام نخست، گذار از جمهوری اسلامی است».

ولیعهد پیشین ایران در همین راستا خواستار افزایش مشارکت و مسئولیت پذیری شهروندان در داخل و خارج از کشور شد و گفت: «اعتصابات و اعتراضات و نافرمدنی‌های مدنی را در نقاط مختلف کشور به هم پیوند بزنیم»

او همچنین تشکیل حلقه‌های نافرمانی مدنی در محیط‌های کار شد تا بتوان یک «شبکه بزرگ اعتراضات» در داخل کشور سازماندهی کرد.

شاهزاده رضا پهلوی بیان داشت: «حکومت ایران در حال فروش منابع کشور و شلیک کردن به روی شهروندان بیگناه است، وظیفه نیروهای ارتش دفاع از مردم است.

او خطاب به نیروهای بدنه سپاه و بسیج، از فرماندهان سپاه به عنوان «سرداران دزد» نام برد که «تنها به فکر مال‌اندوزی هستند» و با دخالت‌های خود علاوه بر تبدیل سپاه به «نهاد ضد مردم» کشور را فلج کرده‌اند.

آقای پهلوی همچنین تصریح کرد: «آلترناتیو ما حکومت مردم است».

ولیعهد پیشین ایران در این سخنرانی بارها تاکید کرد که «هیچ شخص یا گروهی به تنهایی نمی‌تواند ما را نجات دهد» و از مردم و اقشار مختلف سیاسی خواست که در این لحظات که به گفته او «حساس‌ترین دوران» است، از خود بپرسند که در سمت جمهوری اسلامی ایستاده‌اند یا سمت ایران.

آقای پهلوی در بخش دیگری از این پیام با اشاره به وضعیت بد اقلیت‌ها و کارگران در ایران گفت: «ما از سرکوب‌گران قوی‌تر هستیم».

دکمه بازگشت به بالا