پزشکی و سلامت

افزایش ابتلا به کرونا در کودکان؛ مخالفت با باز بودن مدارس

غلامرضا خادمی، رییس بخش مراقبت‌های ویژه «بیمارستان کودکان اکبر» در شهر مشهد، با اشاره به اینکه شمار کودکان مبتلا به کرونا و تعداد بستری شدن آنها افزایش یافته، تصریح کرد که با حضور دانش‌آموزان در مدارس مخالف هستیم.

رییس بخش مراقبت‌های ویژه «بیمارستان کودکان اکبر» به خبرگزاری ایلنا گفت: میزان متوسط بستری روزانه کودکان مبتلا به کرونا در این بیمارستان «حدود ۸ تا ۱۰ کودک» است و افزایش ورودی [پذیرش] برای کودکان ما خطرناک است.»

دکتر خادمی همچنین از دچار شدن کودکان مبتلا به کرونا به سندرومی به نام «ام‌ای‌اس‌سی» خبر داد و اضافه کرد: بروز این علائم گاهی دو تا سه هفته به طول می‌کشد و کودک مبتلا به کرونا دچار «درگیری قلبی، ریوی، کلیوی، کبدی و مغزی» خواهد شد.

به گفته این پزشک کودکان، معمولا کودکان مبتلا به کرونا «۱۰ تا ۲۰ روز» در بیمارستان بستری هستند و در بین کودکانی که در روز به بیمارستان مراجعه می‌کنند، «یک تا سه نفر»  به آی‌سی‌یو منتقل می‌شوند.

در روزهای اخیر درخواست‌ها برای تعطیلی مدارس در سراسر ایران افزایش یافته است. این پزشک کودکان نیز گفت: «به صورت کلی جامعه‌ پزشکی و به خصوص پزشک کودکان با بازگشایی مدارس به دلیل خطر ابتلا به کرونا مخالف هستند.»

دکمه بازگشت به بالا