ایران

۱۸ سال زندان برای شهین خاکپور، تاوان شعارنویسی علیه خامنه‌ای

حکم ۱۸ سال زندان شهین خاکپور، فعال سیاسی ساکن شیراز، که به تازگی توسط دادگاه انقلاب کرمان صادر شده بود، پس از تایید شدن در دادگاه تجدید نظر به اجرا گذاشته شده است.

یک منبع نزدیک به این فعال سیاسی گفته که ۱۹ روز پس از ابلاغ این حکم، وکیل مدافع این فعال سیاسی با اعتراض به حکم صادره خواستار بازبینی پرونده شد؛ اما این حکم در تاریخ ۲۰ شهریور ماه توسط قاضی غضنفر شعبانزاده، تایید شد و رای قطعی نهایتاً دو روز پس از تایید،‌ به خانم خاکپور ابلاغ گردید.

این منبع مطلع، که بنا به دلایل امنیتی نخواست نامش فاش شود،‌ به خبرگزاری صدای آمریکا گفت که خانم خاکپور در دوران محاکمه و دادگاه و تا پیش از مرحله دادگاه تجدیدنظر به وکیل دسترسی نداشته است.

بر اساس اطلاعات موجود و به گفته این منبع مطلع، شهین خاکپور، که از مخالفان جمهوری اسلامی است، به دلیل فعالیت در فضای مجازی، عضویت در کانال‌های سلطنت طلب، شعارنویسی و پخش تراکت‌ علیه خامنه‌ای به زندان محکوم شده است.

در این پرونده خانم خاکپور تنها نیست و فرد دیگری نیز به نام ارشیا نقوی انارکی،‌ با اتهامات مشابه شهین خاکپور، به ۱۸ سال زندان محکوم شده و حکم او نیز در دادگاه تجدیدنظر استان کرمان تایید گردیده است.

دکمه بازگشت به بالا