حقوق بشر

آمریکا قتل نادر مختاری، معترض ایرانی را محکوم کرد

وزارت خارجه آمریکا کشته شدن نادر مختاری، زندانی سیاسی در ایران را محکوم کرد.

این وزارتخانه در حساب توییتر فارسی خود که به انتشار مواضع رسمی دولت این کشور می‌پردازد، ضمن تسلیت به خانواده این معترض سیاسی  نوشت: «رژیم ایران قربانی دیگری گرفت. نادر مختاری پس از ضرب‌وشتم توسط نیروهای امنیتی در اعتراض‌های آبان ۹۸، به مدت ۴ ماه به کما رفت. رژیم به‌جای سپردن وی به خانواده‌اش، او را به بازداشتگاه کهریزک فرستاد؛ جایی که او درآنجا درگذشت.»

وزارت خارجه ایالات متحده در ادامه توییت خود نوشت: «هتک آبروی مردم ایران توسط رژیم همچنان ادامه دارد، اما رژیم دیگر نمی‌تواند جنایات خود را از جهان پنهان کند. مطمئن باشید که ایالات متحده نیز مرگ نادر مختاری را فراموش نخواهد کرد.»

به گزارش وب‌سایت کلمه، نادر مختاری جوانی است که پس از اعتراض‌های آبان ۹۸ در زندان کشته شده و خانواده‌اش تحت فشار ماموران و نهادهای امنیتی قرار گرفته‌ و وادار به سکوت شده‌اند.

در حالی که حشمت‌الله حیات‌الغیب،‌ مدیرکل زندان‌های استان تهران، گفته که مختاری بر اثر تنگی‌نفس جان باخته، یکی از نزدیکان او در مصاحبه با کلمه، این اظهارات را «دروغ‌های بی‌شرمانه» خواند و گفت که این سخنان برای فرار از قبول مسئولیت «شکنجه و کشتن» مختاری بیان می‌شود.

این فرد نزدیک به مختاری گفت: «وقتی می‌گویید ضربه باتوم کذب محض است مشخص کنید چرا نادر در آن تاریخ در بیمارستان و در بخش مراقبت‌های ویژه به خاطر ضربه به سر و شکستی‌های متعدد در بیمارستان بستری بوده‌ است؟»

او ادامه داد: «نادر آسم معمولی داشت. آیا بیماری آسم منجر به شکستگی سر و دست و به کما رفتن و مرگ یک انسان می‌شود؟»

دکمه بازگشت به بالا