خاورمیانه

درخواست‌ها از حشدالشعبی برای پایان دادن به ترور، آدم‌ربایی و حمله به سفارت‌خانه‌های خارجی

یکروز پس از آنکه آمریکا تهدید کرد سفارت خود در عراق را خواهد بست و علیه عصائب و حزب الله عراق وارد عمل می شود، اکنون ائتلاف فتح، شاخه سیاسی الحشد الشعبی به ریاست «هادی العامری» ضمن محکوم کردن آدم ربایی و ترور و حمله به سفارت خانه‌های خارجی، از نیروهای خود خواست، تا الگوی پایبندی به قانون باشند.

نیروهای حشدالشعبی که به شدت از طرف حکومت ایران حمایت می شوند، متهم اند که به تحریک جمهوری اسلامی به امکان دیپلوماتیک خارجی در این کشور حمله می کنند.

در همین روز، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق، با صدور بیانیه‌ای خطاب به نیروهای الحشد الشعبی از آنان خواست که برای توقف اقدامات نیروهای وابسته به خود علیه منافع ملی عراق تلاش کنند.

صدر در این بیانیه ضمن اشاره به حملات راکتی و ترورها به دست نیروهای حشد الشعبی تأکید کرد که اقدامات برخی گروه‌های وابسته به این شبه نظامیان، موجب تضعیف شدید عراق و ملت و دولت می‌شود و این تضعیف معنایی جز تقویت نیروهای خارجی و در رأس آنها امریکا ندارد.

صدر در پایان خطاب به این نیروهای مورد حمایت ایران گفت: بیایید همه با هم برای استقلال و حاکمیت ارضی و سلامت و امنیت عراق بکوشیم که در غیر این صورت عراق از دستمان خواهد رفت.

دکمه بازگشت به بالا