ایران

یک نماینده: سفره‌ها از نان خشک هم خالی می‌شود؛ اعتراف روحانی به گرانی به درد مردم نمی‌خورد

شیوا قاسمی‌پور، نماینده مریوان در مجلس، می‌گوید: وضعیت تورم در ایران، راهی برای زندگی «شرافتمندانه» باقی نگذاشته و اعتراف حسن روحانی به گرانی مواد غذایی به درد مردم نمی‌خورد.

خانم قاسمی‌پور با انتقاد از افزایش «افسارگسیخته قیمت‌ها»، از دولت خواسته بر بازار نظارت کند.

وی گفته: «افتخار دولت آن است که اجناس و مایحتاج مردم به وفور یافت می‌شود، اما به چه قیمتی؟ وقتی مردم توان خرید ندارند، فایده‌ای ندارد.».

این نماینده خطاب به رئیس‌جمهوری ایران اضافه کرد: «چرا ارز ۴۲۰۰ تومانی را برای تأمین مواد غذایی قطع کرده‌اید؟ او خطاب به حسن روحانی افزود: «اعتراف شما به گرانی، چه درد مردم می‌خورد؟ کجاست گشایش، پایش و نظارت شما؟»

شیوا قاسمی‌پور در عین حال تصریح کرد: «لطفا کم دم از مقاومت مردم بزنید، این‌طور جلو برود در چند ماه آینده نان خشک هم مانند گوشت و تخم مرغ از سفره مردم بیرون می‌رود».

او به صراحت اضافه کرده است: «با این وضعیت اسفبار تورم مگر راهی برای شرافتمندانه زیستن باقی مانده است؟ آیا حقوق‌های قطره‌چکانی، دستمزد‌های اندک، با انفجار قیمت‌ها همخوانی دارد؟ ارتشا و فساد‌های موجود، محصول همین نابسامانی‌هاست».

حسن روحانی هفته‌هاست که همچون دیگر مقام‌های رژیم ایران از «مقاومت» مردم در مقابل تحریم‌ها سخن می‌گوید و وعده‌هایی درباره گشایش‌های زودهنگام مطرح می‌کند.

این در حالی‌ست که تحریم‌ها و مشکلات ناشی از شیوع کرونا، اقتصاد ایران را به شدت تحت فشار قرار داده و روحانی با اعتراف به گرانی مواد غذایی و کالاها در ایران، بدون اشاره به سیاست‌های داخلی و خارجی ایران؛ علت آن را «جنگ اقتصادی» آمریکا اعلام کرده است.

دکمه بازگشت به بالا